شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
پیام ویدیویی حجت الاسلام قرائتی

حوزه / رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: عمده اعتکاف برای یاد خدا بودن است، اما در سایه اعتکاف می‌توان ضعف‌های انجام اعمال دینی انسان را نیز برطرف کرد، در صدر اسلام همه امور مسلمین در مسجد انجام می‌شد، فلذا بهتر است از ایام اعتکاف برای رونق مساجد هم استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در پیامی ویدیویی به هشتمین همایش هم‌اندیشی راهبری اعتکاف سراسر کشور، اظهار داشت: اعتکاف یعنی خلوت کردن برای خود، انسانی که دائماً گرفتار است وقت و فرصتی را برای فکر کردن و بازگشت به خود نیاز دارد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور عنوان کرد: اعتکاف از اعمال مهمی بود که قبل از انقلاب تقریباً فراموش شده بود، اما الان در سایه جمهوری اسلامی اعتکاف مطرح شده و در سراسر کشور برپا می‌شود که بسیاری از معتکفین نیز نسل نو هستند.

وی بیان کرد: اگر ما فرصت اعتکاف را از دست دهیم، ممکن است روز قیامت غصه بخوریم، در قرآن کریم خداوند به حضرت ابراهیم(ع) و حضرت اسماعیل (ع) می‌فرماید که مسجد الحرام را برای نماز و اعتکاف مومنین تطهیر کنند.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی با بیان اینکه برخی کمبودها را می‌توان در اعتکاف جبران کرد، اظهار کرد: برخی که قرآن را به صورت صحیح تلاوت نمی‌کنند، می‌توانند از فرصت اعتکاف استفاده کرده و در آن سه روز تلاوت صحیح قرآن را یاد بگیرند.

وی اضافه کرد: اگر کسی در صحت نماز خود شک دارد، می‌تواند از ایام اعتکاف استفاده کند و از روحانیون حاضر در مراسم اعتکاف اقامه نماز صحیح را آموزش بگیرد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور ادامه داد: رفع شبهات در رابطه با دین، اخلاق، اعتقادات و انقلاب از دیگر برکات اعتکاف است که ستاد مرکزی اعتکاف می‌تواند در این خصوص برنامه‌ریزی داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: ارائه مشاوره‌های فردی، خانوادگی، تحصیلی، شغلی و اخلاقی نیز از دیگر برکاتی است که می‌توان برای مومنین در ایام اعتکاف در نظر گرفته شود.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی مطرح کرد: عمده اعتکاف برای یاد خدا بودن است، اما در سایه اعتکاف می‌توان ضعف‌های انجام اعمال دینی انسان را نیز برطرف کرد، در صدر اسلام همه امور مسلمین در مسجد انجام می‌شد، فلذا بهتر است از ایام اعتکاف برای رونق مساجد هم استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه مراسمات اعتکاف‌ بایستی چند منظوره در سراسر کشور برگزار شود، تأکید کرد: طوری برنامه‌ریزی‌ها انجام شود که برکات ماندگار این عمل معنوی بسیار باشد، دعاکردن و نیایش در اعتکاف بسیار مهم است، برای خود، خانواده خود، همسایگان، نظام جمهوری اسلامی، عموم مسلمانان دعا کنید، البته فراموش نکنید که لازمه مستجاب شدن دعاها نداشتن کینه در دل است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha