شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام فلاح زاده اعتکاف حرم رضوی

حوزه/ رئیس مؤسسه موضوع‌شناسی احکام فقهی حوزه علمیه قم اعتکاف سبک زندگی مومنانه را به انسان می آموزد ،اظهارداشت: اعتکاف نماد یک جمعیت توحیدی است و بسیاری از برنامه‌های اخلاقی را مسلمین در اعتکاف می‌آموزند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه از مشهد، حجت‌الاسلام‌ محمدحسین فلاح زاده رئیس موسسه موضوع‌شناسی احکام فقهی حوزه علمیه قم، در حاشیه هشتمین همایش هم‌اندیشی راهبردی اعتکاف سراسر کشور که در مسجدگوهرشادحرم مطهر رضوی، با بیان اینکه اعتکاف یک عمل مستحب به همراه آثار وبرکات زیادی مانند نماز جماعت و زیارت است، اظهارداشت: سرمایه‌گذاری در اعتکاف بسیار به‌جا و ضروری است.

رئیس موسسه موضوع‌شناسی احکام فقهی ادامه داد: خوشبختانه در سال‌های اخیر با تلاش ستاد مرکزی اعتکاف و ستادهای استان‌ها، اقبال عموم مردم به ویژه جوانان برای شرکت در مراسم اعتکاف بیشتر شده است.

وی با اشاره به اینکه با برنامه‌ریزی‌های بهتر، جمعیت شرکت‌کنندگان در مراسم اعتکاف افزایش داد، افزود: اگر بخواهیم یک اعتکاف فعال و در تراز جمهوری اسلامی و آموزه‌های دینی داشته باشیم، بایستی آسیب‌های مراسمات سال‌های اخیر را شناسایی و برطرف کنیم.

وی افزود: لزوم ایجاد جذابیت در برنامه‌های اعتکاف مخصوصاً برای جوانان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ در راستای برنامه‌های معنوی اعتکاف و در شأن مسجد که خانه خداست، ضرورت دارد تا به این موضوعات پرداخته شود.

رئیس ستاد ترویج احکام تصریح کرد: تاکید و تبلیغ علما و روحانیون هر شهر بر حضور مردم دیار خود در مراسم اعتکاف بسیار اثرگذار است.

وی حضور جوانان در اعتکاف را حضور ‌بی‌نظیری دانست و افزود: ما باید بیشتر تلاش کنیم تا جوانان در معرض آسیب افکار انحرافی را جذب کرده و با روش‌های درست به شرکت در مراسم معنوی اعتکاف دعوت کنیم.

عضو شورای علمی ستاد مرکزی اعتکاف با بیان اینکه اعتکاف آثار اجتماعی و فرهنگی بسیار زیادی دارد، گفت: اعتکاف عملی برای خدا، در خانه خدا و در بین بندگان خدا است که از جهات مختلف انسان را متوجه معنویت و مبدأ هستی می‌کند و در روح و روان و مسیر زندگی انسان تاثیر به‌سزایی دارد.

وی با اشاره به اینکه اعتکاف سبک زندگی مومنانه را به انسان می‌آموزد، اظهارداشت: اعتکاف نماد یک جمعیت توحیدی است و بسیاری از برنامه‌های اخلاقی را مسلمین در اعتکاف می‌آموزند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha