شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 1124870
۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۵
گزارش تصویری افتتاحیه  هشتمین همایش هم‌اندیشی راهبردی اعتکاف کشور

حوزه/ طراح سند راهبردی اعتکاف گفت: برای طراحی این سند، از چهار دسته اطلاعات راهبردی مطالعات مبانی نظری اعتکاف، مطالعه میدانی، مطالعه در فضای مجازی و الگوی دلتا و بررسی پیامدهای حاصل ازعملکرد گذشته ستاد مرکزی اعتکاف استفاده شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، محمدرضا احمدی طراح سند راهبردی اعتکاف امروز در نخستین روز از هشتمین همایش هم‌اندیشی راهبردی اعتکاف سراسر کشور که در مسجد گوهرشاد حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای ستاد مرکزی اعتکاف، اظهار داشت: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص برنامه‌ریزی هوشمندانه برای اثرگذاری اعتکاف در دل و فکر معتکفین با نگاه نرم‌افزاری به معارف اسلامی و آموزه‌های دینی، سند راهبردی اعتکاف برای افق ده ساله ستاد مرکزی اعتکاف تدوین شده است.

وی افزود: برای طراحی این سند، از چهار دسته اطلاعات راهبردی مطالعات مبانی نظری اعتکاف، مطالعه میدانی، مطالعه در فضای مجازی و الگوی دلتا و بررسی پیامدهای حاصل از عملکرد گذشته ستاد مرکزی اعتکاف استفاده شده است.

طراح سند راهبردی اعتکاف، یادآور شد: سند راهبردی اعتکاف پس از بررسی‌های کارشناسی در ۱۶ جلسه کارگروه تخصصی و ۴ جلسه شورای علمی اعتکاف و با صرف ۳ هزار و ۷۰۰ نفر ساعت کار علمی و کارشناسی، در دهم آذرماه ۱۴۰۰ به تایید نهایی رسیده است.

احمدی با اشاره به اینکه ستاد مرکزی اعتکاف، نهادی فرهنگی، مذهبی و مردمی است و ساماندهی کلی و مدیریت کلان آیین عبادی اعتکاف در سطح کشور را عهده‌دار است، اضافه کرد: هدایت، ترویج و گسترش اعتکاف در خارج از کشور را نیز این نهاد بر عهده گرفته و با ارائه‌ خدمات آموزشی، پژوهشی، تبلیغی و ترویجی و پشتیبانی‌های عمومی و تخصصی، زمینه برگزاری مطلوب این آیین محمدی(ص) را فراهم آورده تا بستری مناسب برای توسعه اخلاق و معنویت در گام دوم انقلاب به‌وجود آید.

وی با بیان اینکه امسال برگزاری اعتکاف در بیش از ۱۰۰ کشور جهان برگزار می‌شود، ادامه داد: امیدواریم با همفکری و تلاش ستاد مرکزی اعتکاف، مردم بیشتری در جهان در این مراسم شرکت کنند.

احمدی با اشاره به ۱۳ ارزش اساسی در سند راهبردی اعتکاف، بیان کرد: توحید اندیشی، دین محوری و اخلاق مداری در تمام ساحت‌ها و شئون، فعالیت جهادی و خدمت مخلصانه با روحیه انقلابی بر مدار تکلیف، تفکر راهبردی و آرمان‌خواهانه، از جمله ارزش‌های اساسی در سند راهبردی اعتکاف است.

وی ادامه داد: اهداف کلان تربیتی و معنوی، آموزشی، پژوهشی، تبلیغی و ترویجی، مدیریتی و ستادی ستاد مرکزی اعتکاف از جمله مواردی است که در سند راهبردی توضیح و تفصیل داده شده است.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha