شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
درس اخلاق امام جمعه سیراف برای نوجوانان

حوزه/ حجت الاسلام عاشوری گفت: برای رسیدن به سعادت دنیا و آخرت، حضرت زهرا(س) را الگوی خود قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام صادق عاشوری امام جمعه سیراف شامگاه شنبه در مراسمی به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در سیراف اظهار داشت: پیامبر بزرگوارمان در مقام و منزلت دخترشان می فرمایند "بی شک خداوند با خشم فاطمه علیها سلام به خشم می آید و با خشنودی او خشنود می شود. فاطمه علیها السلام عزیزترین مردم در نزد من است".

وی افزود: امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف در یکی از نامه هایشان می فرمایند "در دختر پیامبر خدا صلی الله علیه و آله برای من الگوی نیکویی است".

حجت الاسلام عاشوری ادامه داد: آن کس که خواهان سعادت و رسیدن به بهشت است، بر اوست که از دخت نبی بزرگوار اسلام الگو گیرد و ادامه دهنده راه او باشد. برای این کار بهتر است با بارزترین خصوصیات اخلاقی آن حضرت آشنا شویم تا بتوانیم هر چه بیشتر خود را شببه ایشان کرده و راه سعادت را طی کنیم.

امام جمعه سیراف عنوان کرد: پیامبر عزیزمان حضرت محمد صلی الله علیه و آله می فرمایند "فاطمه دختر من برترین زنان از اوّلین تا آخرین آنهاست. فاطمه پاره تن من است. زهرا نور دو چشم من است. زهرا میوه قلب من است".

حجت الاسلام عاشوری گفت: هنگامی که فاطمه در مقابل پروردگار خود در محراب عبادت می ایستاد، نور او برای ملائکه آسمان مانند نور ستارگان از برای اهل زمین می درخشید.

بعد از سخنرانی امام جمعه سیراف، کربلایی عباس آذر به مداحی پرداخت و دختران چادری و پاسخ دهندگان به سؤالات مطرح شده، جوایز خود را از حجت الاسلام عاشوری دریافت کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha