شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
روضه خانگی

حوزه/ مسئول گروه جهادی تبلیغی سفیران نور از برگزاری ۱۹۰ جلسه روضه خانگی به همت گروه جهادی تبلیغی سفیران نور خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، علی حسنی‌پور اظهار کرد: طبق روایات گهربار أهلبیت(ع) و سخنان علماء و بزرگان مذهب، برگزاری روضه در منازل و صِله دادن برای برگزاری مجالس خانگی برکات بسیار زیاد دنیوی و اخروی را به همراه دارد.

وی افزود: در فضیلت برگزاری روضه اهل‌بیت(ع) همین بس که امام صادق(ع) میفرمایند: نزد هر کس که از ما و مظلومیت ما یاد شود و چشمانش پر از اشک گردد، خداوند چهره‌اش را بر آتش دوزخ حرام می‌کند.

مسئول گروه جهادی تبلیغی سفیران نور گفت: گرفتن روضه خانگی در روایات مختلفی از أهلبیت(ع) سفارش شده است. بعد از شهادت امام حسین(ع) أئمه در ترویج این روضه‌ها تلاش نموده و در منازل خودشان نیز مجالس را برگزار و حتی شعرا را دعوت می کردند و صله می‌دادند.

حسنی‌پور ادامه داد: مثلاً امام سجاد(ع) خرج چهل سال زندگی فرزدق شاعر معروف را یکجا به پاس یک شعر برای اهل‌بیت هدیه دادند.

وی گفت: برپایی مجالس روضه خانگی علاوه بر اینکه حسنات زیادی دارد، بخاطر حضور خانواده و همسایه‌ها، باعث انجام صله رحم نیز می‌شود. علماء هم روضه خانگی را توصیه می‌کردند. آیت الله قاضی می‌فرمودند: روضه خانگی سبب گشایش امور میشود، یا آیت الله بهجت جلسات امام حسین(ع) را شعبه‌ای از کربلا توصیف می‌کردند.

وی افزود: گروه جهادی تبلیغی سفیران نور با هدف نشر معارف اهل‌بیت(ع) و گفتمان امامین انقلاب و جهاد تبیین و احیای روضه‌های خانگی، اهتمام کرده و با اعزام سخنران و روضه‌خوان به منازل، این أمرِ سفارش شده را احیاء نموده است.

حسنی‌پور گفت: در دهه آخر ماه صفر ۸۷ جلسه و در ایام فاطمیه اول و دوم نیز ۱۰۳ جلسه به منازل، مدارس و مساجد شهرمقدس قم‌، مُبلّغ اعزام کردیم.

وی در پایان گفت: این جلسات به صورت کاملا صلواتی و به نیت تعجیل در فرج حضرت حجت(عج) و احیای ذکر أئمه‌اطهار برگزار شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha