دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امر به معروف

استاد حوزه گفت: در مسئله عفاف و حجاب بانوان محجبه باید وسط میدان اعم از مراکز خرید و مکان‌های تفریحی حضور داشته باشند؛ سعی کنیم جامعه به سمتی پیش نرود که بانوی محجبه از حجاب خود خجالت بکشد؛ اگر فضای جامعه رها شود، دشمن آن را فتح می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالامیر علم‌الهدی در نشستی با دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان همدان با اشاره به اینکه آمرین به معروف در رتبه رسول هستند اظهار کرد: به فرموده امام باقر عله‌السلام انبیاء به مبدا و معاد یقین داشتند و خود را در پیشگاه پروردگار پاسخگو می‌دانستند بنابراین آمران به معروف نیز با این یقین که باید به خداوند پاسخگو باشم به وظیفه خود عمل کند.

وی افزود: آمرین به معروف باید دارای شجاعت باشند و مقتدرانه کار را در دست بگیرند و از جهاتی نیز مراقبت کنند که گرفتار منکر نشوند؛یکی از این منکرها جدایی از مردم است که یک گناه اجتماعی است بنابراین حتما باید از مردم در انجام کارها استفاده شود.

این استاد حوزه با تأکید بر اینکه لازم است در مکان‌های عمومی فعالیت‌های فرهنگی در زمینه امر به معروف و نهی از منکر صورت بگیرد، بیان کرد: باید در مکان‌هایی مانند پارک‌ها اقدام به برگزاری فعالیت‌های مذهبی پخش اذان و یا برگزاری نماز جماعت کرد؛ زمانی در میدان ونک یک کار فرهنگی این بود که اذان با اجرای چند جوان پخش می شد و باعث توجه افراد می شد و این کار با گذشت زمان در شهرهای مختلف کشور نیز اجرا شد که بازخورد خوبی به دنبال داشت.

علم‌الهدی ادامه داد: در مسئله عفاف و حجاب نیز بانوان محجبه باید وسط میدان اعم از مراکز خرید و مکان‌های تفریحی حضور داشته باشند، بنابراین سعی کنیم جامعه به سمتی پیش نرود که بانوی محجبه از حجاب خود خجالت بکشد؛ اگر فضای جامعه رها شود، دشمن آن را فتح می‌کند.

وی گفت: اگر قشر مذهبی در جامعه عقب بنشیند، دشمن تمام مکان‌ها از مدارس تا سینما و پارک‌ها را اشغال می‌کند، بنابراین در گسترش فعالیت‌ها باید حساس بود؛ روش دیگری که در موفقیت اجرای امر به معروف مهم است اطلاع‌رسانی فعالیت‌های ستاد در حوزه امر به معروف و نهی از منکر است تا مردم بدانند که ستاد امر به معروف و نهی از منکر در اجرای مطالبات جامعه فعال است.

استاد حوزه در پایان گفت: ما می‌توانیم با یک برخورد خوب و اخلاق خوش امر به معروف و نهی از منکر را اجرا کرد حتی لازم است از روانشناسان خبره در جهت آموزش روش امر به معروف و نهی از منکر با رویکرد مثبت گرایی استفاده کرد تا نگاه افراد در زمینه امر به معروف و نهی از منکر یک نگاه مثبت در جهت اصلاح امور باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha