یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
خیاط

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان بر محوریت مسجدی تأکید کرد که باید کانون مرکزی هر محله ای محسوب شود و از این رو باید در فرهنگ سازی شهری به این مکان مقدس دقت کرد و بر آن اساس، مساجد شکل بگیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، نشست هم اندیشی و تعامل هم افزایی حوزه علمیه خراسان و مرکز رسیدگی به امور مساجد استان خراسان امروز در این مرکز با حضور حجت الاسلام والمسلمین علی خیاط، مدیر حوزه علمیه خراسان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین خیاط، مدیر حوزه علمیه خراسان در این نشست با اشاره به اینکه مسجد یک امر راهبردی از صدر اسلام بوده است، توجه به آن را نتیجه بخش و مطلوب ارزیابی کرد.

وی بر محوریت مسجد تأکید کرد که باید کانون مرکزی هر محله ای محسوب شود و از این رو باید در فرهنگ سازی شهری به این مکان مقدس دقت نمود و بر آن اساس، مساجد شکل بگیرند.

مدیر حوزه علمیه خراسان تدین مردم و آشنایی با مفاهیم دینی را برپایه ارتباط با مسجد عنوان و ابراز کرد: حضور مردم در این مجموعه موجب عمرانی و آبادانی بیش از پیش و منشا برکات خواهد بود و باید از آن به نحو احسن استفاده نمود.

حجت الاسلام والمسلمین خیاط، دانش مدیریت و قدرت مهارت های ارتباطی، مسجدداری و ... را برای هر امام جماعت لازم و ضروری دانست و ضمن تأکید بر ضرورت تقویت در عرصه مهارت ها برای ائمه جماعات در قالب های گوناگون، امام جماعت بودن را کارکرد مهمی دانست که باید بیش از پیش مدنظر طلاب علوم دینی در عرصه ارائه خدمات و اثرگذاری اجتماعی باشد.

وی بر تعامل بیش از پیش با مرکز رسیدگی به امور مساجد استان خراسان تأکید کرد و هم افزایی ها و بازدید از نهادهای حوزوی در راستای شناسایی ظرفیت ها و حل و فصل مسائل عنوان کرد و آشنایی مردم با تلاش های حوزویان و خدمت به جامعه و نظام را با اهمیت دانست.

انتهای پیام 313/49

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • اکبری IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 0
    سلام علیکم یک انتقاد جدی نسبت به حوزه خراسان و امور مساجد آن عرض می کنم تا مدیران محترم کشوری در جریان باشند و برای اصلاح اقدام کنند... نشست هایی که در حوزه مشهد برگزار می شود فقط در حدّ نشست هست و در مرحله عمل با سال های گذشته هیچ فرقی نکرده... مسجدی که امام جماعتش هنوز سال اول طلبگی را می گذراند و سرخود، خود را معمم کرده آیا می تواند مثمر ثمر باشد؟ از او سوال شرعی می پرسند سلیقه ای جواب می دهد و به رساله تسلط ندارد، آیا اینگونه می شود مردم را متدین تربیت کرد؟ تقاضای عاجزانه دارم از مدیریت محترم حوزه های سراسر کشور به داد طلاب مشهدی برسید و انتقادات ما را هم بشنوید تشکر