چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
برگستانی

حوزه/ مدیرکل راهبری فعالیت‌های فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران گفت: کانون‌های دانش‌آموختگان بازوهای توانمند فعالیت‌های فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، مرتضی برگستان، مدیرکل راهبری فعالیت‌های فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران در جلسه‌ای که با معاونت مشارکت‌های اجتماعی وزارت کشور با معرفی برخی توانمندی‌ها و فعالیت‌های کانون‌های دانش‌آموختگان سراسر کشور برگزار شد، این کانون‌ها را بازوهای توانمند فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهر دانست و عنوان کرد: مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران به عنوان نهاد تخصصی این کانون‌ها، وظیفه خود را تسهیل‌گری و حمایت از این تشکل‌ها می‌داند.

وی با اشاره به آسیب‌شناسی‌هایی که در حوزه فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد انجام شده است، از نبود محل استقرار به عنوان یکی از مهم‌ترین این مشکلات یاد کرد و افزود: تا به امروز مدارس و مدیریت‌های استانی حوزه‌های علمیه خواهران به خوبی این خلأ را پر کرده و همواره پشتیبان این کانون‌ها بوده‌اند و در سال جاری نیز با اجرای طرح قرارگاه‌های فرهنگی این حمایت‌ها ساختارمند خواهند شد.

وی عدد تشکل‌های عضو شبکه کانون‌های دانش‌آموختگان را حدود ۲۰۰ تشکل دانست و اظهار کرد: از این تعداد نزدیک به ۹۰ تشکل یا پروانه فعالیت خود به عنوان سازمان مردم‌نهاد را دریافت کرده‌اند و یا در مراحل آخر ثبت هستند.

در این جلسه که به مشکلات این کانون‌ها در طی مراحل قانونی دریافت پروانه و فعالیت رسمی نیز پرداخته شد و با تعامل طرفینی برخی از این مشکلات مرتفع شد که با ابلاغ این تصمیمات از سوی وزارت کشور به استانداری‌ها به زودی نتایج آن در سطح استان‌ها قابل بهره‌برداری خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha