پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
وحدت

حوزه/معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بر تربیت طلاب و دانشجویان در تراز اهداف انقلاب اسلامی تأکید کرد و گفت: این دو نهاد باید در تربیت نسلی مومن و انقلابی همت خود را به‌کار گیرند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، به‌مناسبت گرامیداشت سالروز شهادت آیت الله مفتح(ره) و هفته وحدت حوزه و دانشگاه، امروز نشست وحدت حوزه و دانشگاه در دانشگاه لرستان برگزار شد.

طاهری نیا معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این نشست با گرامیداشت هفته وحدت حوزه و دانشگاه اظهار داشت: حوزه و دانشگاه همانند دو موتور محرکه برای پیشرفت و توسعه روزافزون ایران اسلامی هستند و باید با تعامل و همکاری در راستای ارتقا فرهنگ قرآنی و علمی در جامعه همت خود را بکار گیرند.

وی بر تربیت طلاب و دانشجویان در تراز اهداف انقلاب اسلامی تأکید کرد و گفت: این دو نهاد باید در تربیت نسلی مومن و انقلابی همت خود را به‌کار گیرند.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با استناد به آموزه‌های حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری، تولید علم، ترویج دانایی و اخلاق، تربیت انسان و سعادت بشر را از ویژگی‌های دانشگاه در تراز تمدن اسلامی برشمرد و گفت: دانشگاه مطلوب، یک دانشگاه تمدنی، فرا نسلی و جامع محور است.

طاهری‌نیا یادآور شد: دانشگاه از نگاه گفتمان انقلاب اسلامی، یک دانشگاه انسان ساز و تعالی بخش است و برخلاف دنیای غرب، فقط یک دانشگاه ابزاری نیست.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: دانشگاه مطلوب تراز تمدن اسلامی، دانشگاه حکمت بنیان است که علاوه بر آموزش، پژوهش، تولید علم، دانایی و اخلاق را ترویج داده و دین مدار و فضیلت گرا است.

حجت الاسلام والمسلمین عسکر دیرباز رئیس مؤسسه حکمت و فلسفه ایران نیز در این نشست اظهار کرد: «تقوا، علم و مجاهدت در راه خدا» سه ضلع مهم تشکیل دهنده زیربنای حوزه‌ها و دانشگاه‌های ما هستند.

رئیس مؤسسه حکمت و فلسفه ایران تصریح کرد: باید نشست‌های گفت‌وگو محور بین حوزه‌ها و دانشگاه‌ها را گسترش داد تا شاخصه‌های وحدت حوزه و دانشگاه، تقویت شود.

وی بر تعامل و همکاری مستمر بین دو نهاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد و گفت: تعامل و همکاری مستمر و هدفمند این دو نهاد در اجرای برنامه‌های دینی و فرهنگی موجب پیشرفت روزافزون ایران اسلامی خواهد شد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha