دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
بافق

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد از بانوان طلبه مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق دعوت کرد تا علمای این دیار را در یک کار پژوهشی به جامعه معرفی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمد کارگر شورکی مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد در اردوی دو روزه استانی طلیعه حضور که با سفر ورودی‌های ۱۴۰۲-۱۴۰۳به شهرستان بافق و به میزبانی مدرسه علمیه الزهرا(س) در پایان این هفته برگزار شد، با خوشامدگویی به بانوان طلبه جدیدالورود از سراسر استان اظهار داشت: حضرت فاطمه(س) فرمودند «مَنْ أَصْعَدَ إِلَی اللَّهِ خَالِصَ عِبَادَتِهِ أَهْبَطَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ لَهُ أَفْضَلَ مَصْلَحَتِه، یعنی کسی که عبادت پاک و خالص خود را به بالا بفرستد، خداوند عزیز و جلیل، بهترین مصالحش را بر او نازل می‌گرداند».

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد، افزود: برای رسیدن به هدف باید وسیله داشت و امیدواریم وسیله مصلحت‌های ما فراهم شود، خالص شدن نیت‌ها برای خدا ما را در رسیدن به مصلحت هایمان کمک می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین کارگر شورکی، تصریح کرد: شما در راهی گام نهادید که راه انبیا، صلحا، اولیا و راه افرادی است که مورد عنایت الهی قرار گرفته‌اند و ثبت‌نام در حوزه علمیه یک توفیق الهی به شمار می‌رود که باید شاکر باشیم.

وی ادامه داد: رسول اکرم(ص) فرمودند: «مَنْ أخْلَصَ لِلّهِ أرْبَعینَ صَباحا ظَهَرَتْ یَنابیعُ الْحِکْمَةِ مِنْ قَلْبِهِ عَلی لِسانِهِ؛ هر کس چهل روز خود را برای خدا خالص کند، چشمه‌های حکمت از قلب وی بر زبانش جاری می‌شود.»

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد، بیان کرد: امام حسین(ع) فرمودند «مَن عَبدَ اللّه َ عَبّدَ اللّه ُ لَهُ کُلَ شَیءٍ، هر که خدا را بندگی کند خداوند همه اشیاء را بنده او گرداند.»

حجت الاسلام و المسلمین کارگر شورکی، با اشاره به علمای شهرستان بافق از جمله مرحوم آیت الله محمد تقی بافقی، اظهار کرد: ایشان اگر چه دارای ابعاد مختلف علمی و معنوی بودند، اما آنچه ایشان را به شهرت رساند امربه معروف و نهی از منکر درباره امر حجاب در زمان رضا شاه بود که برای رضای خدا انجام داد و در این راه نیز به شهادت رسید.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم ادامه دهنده راه این عالم دینی در زمینه امر به معروف و نهی از منکر باشیم و لازم است تا بانوان طلبه نیز مهارت و علم خود را در زمینه امربه معروف و نهی از منکر افزایش دهند، شاید امر به معروف و نهی از منکر با یک یا دو بار نتیجه ندهد اما استمرار آن در افراد تأثیرگذار خواهد بود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد، از بانوان طلبه بافقی دعوت کرد تا علمای این شهرستان را در یک کار پژوهشی به جامعه معرفی کنند.

خاطره‌ای از شهید صدوقی(ره) توسط استاد مدرسه علمیه بافق

در ادامه این نشست، حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی مؤسس مدرسه علمیه الزهرا(س) در سخنانی حضور بانوان طلبه از سراسر استان به شهر بافق را خوشامد گفت و اظهار کرد: بیاییم در این موقعیت حساس که اسلام غریب است، قدم در راه فرهنگ اصیل اسلامی برداریم و این افتخاری است برای همه طلاب جدیدالورود که باید قدردانی کنیم.

مؤسس مدرسه علمیه الزهرا(س)، به ابتدای طلبگی خود اشاره کرد و گفت: عموی من روحانی شاخص بافق قبل از انقلاب، امام جماعت مسجد جامع شهر بود، او که پسری نداشت از من خواست تا طلبه شوم و توصیه‌ای به من کرد تا نماز شب بخوانم و درستی و صداقت داشته باشم.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی، سپس خاطره‌ای از آیت الله شهید صدوقی(ره) بیان کرد و یادآور شد: ایشان یک بار قبل از انقلاب و اوایل نهضت امام خمینی(ره) به بافق و منزل عموی من آمدند و سه روز را با اصرار عمو در بافق ماندند، نیمه شب می‌دیدم که شهید صدوقی(ره) به نماز شب و دعا مشغول می‌شدند.

سپس حجت الاسلام حسینی امام جمعه بافق ورود بانوان طلبه را به شهرستان بافق را خوشامد گفت و به تشریح اخلاق و زی طلبگی پرداخت.

گفتنی است اردوی طلیعه حضور به‌میزبانی شهرستان بافق با سفر طلاب جدید الورود حوزه علمیه خواهران استان از سراسر استان یزد در دور روز با اجرای برنامه‌های متنوع از جمله سخنرانی‌های اخلاقی، برگزاری حلقه‌های معرفتی، نشست مهارت زیست طلبگی، تشکیل گروه تعاون، نشست مسیر شناسی، نشست آثار و برکات زیست طلبگی و زیارت امامزاده عبدالله بافق همراه با برگزاری شرح زندگی نامه امامزاده عبدالله(ع) و علمای بافق برگزار شد.

بانوان طلبه بافقی علمای این دیار را به جامعه معرفی کنند

بانوان طلبه بافقی علمای این دیار را به جامعه معرفی کنند

بانوان طلبه بافقی علمای این دیار را به جامعه معرفی کنند

انتهای پیام/ ۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha