یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
معرفی کتاب

حوزه / معاون پژوهش مدرسه علمیه خواهران حضرت زینب(س) میناب گفت: حضرت زهرا(س) در حالی مورد ظلم و ستم عده‌ای قرار گرفتند و حرمت و حریمشان بعد از رحلت پیامبر هتک شد که علمای مفسر اهل سنت در کتب تفسیری خود بیش از ۱۰۰ آیه قرآن کریم را که در شأن ایشان نازل شده را آورده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، خانم زهرا صالحی پور معاون پژوهش مدرسه علمیه خواهران حضرت زینب(س) میناب در نشستی که روز گذشته با حضور طلاب و به مناسبت هفته پژوهش در این مدرسه علمیه برگزار شد، ضمن معرفی کتاب" فاطمه نگین جهان و جنان"، با بیان اینکه، شخصیت نورانی امام علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) در کتب اهل سنت، مجهول و ناشناخته نیست، اظهار داشت: حضرت زهرا(س) در حالی مورد ظلم و ستم عده‌ای قرار گرفتند و حرمت و حریمشان بعد از رحلت پیامبر هتک شد که علمای مفسر اهل سنت در کتب تفسیری خود بیش از ۱۰۰ آیه قرآن کریم را که در شأن ایشان نازل شده را آورده‌اند.

وی تأکید کرد: در کتاب "فاطمه نگین جهان و جنان" از ۱۵۰ عالم اهل سنت استفاده شده که جمع کل کتب آن‌ها صرف نظر از سایر آثارشان و تنها از کتبی که در این جا از آن‌ها استفاده شده است، نزدیک به ۷۵۰ جلد می‌رسد.

کارشناس دینی، با اشاره به اینکه، این کتاب با مطالب و مضامین بسیار عالی نوشته شده است، خاطرنشان کرد: جنان "۱" به ۱۰۰ آیه از قرآن اشاره نموده که برای تدوین این فصل، ۱۹ عنوان از تفاسیر قدیمی اهل سنت (۱۱۰۰) سال پیش تا کنون بررسی شده که مجلات این تفاسیر به ۱۹۰ جلد می‌رسد.

وی اظهار کرد: آیات در تفاسیر به دو گونه به‌وجود حضرت فاطمه(س) اشاره دارد، اشاره به اهل سنت که حضرت فاطمه(س) قطعا جزؤ اهل بیت(ع) هستند و اشاره صریح و روشن به اسم آن حضرت.

معاون پژوهش مدرسه علمیه حضرت زینب(س) با بیان اینکه آیات قرآن کریم در تفاسیر شیعه و سنی به دو شکل به وجود مطهر حضرت فاطمه(س) اشاره دارد، یادآور شد: اشاره به اهل بیت(ع) که کلمه نورانی اهل سنت است، شامل وجود پر خیر و برکت حضرت زهرا(س) نیز می‌شود، زیرا آن حضرت محور اهل بیت(ع) به شمار می‌رودند.

وی ادامه داد: آیاتی که در تفاسیر شیعه و سنی به صراحت با اسم و مشخصات به حضرت فاطمه(س) اشاره دارد، صرفا از ایشان نام برده شده است.

وی ابراز کرد: برای امام علی(ع) نیز در تفاسیر اهل سنت بیش از ۱۱۴ آیه وارد شده که در کتاب ۱۰۰ فضیلت از امیرالمومنین علی(ع) در کتب اهل سنت آورده شده است، برای امام عصر(عج) نیز در منابع شیعه و اهل سنت جمعا ۲۵۰ آیه قران کریم آورده شده است.

صالحی اظهار کرد: باید توجه داشت که به خانه کسی حمله شد و حقش غصب شد که درباره او بیش از ۱۰۰ آیه قرآن از تفاسیر متعدد و اهل سنت وارد شده، بنابراین امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س) و امامان شیعه(ع) در کتب تفسیری اهل سنت ناآشنا نیستند و بعضی از علمای اهل سنت، مستقلا برای این دو بزرگوار کتاب تألیف نموده‌اند.

وی گفت: از جمله مناقب امیرالمومنین(ع) تألیف احمد بن حنبل و مناقب مرتضویه تألیف ترمذی و مناقب امیرالمومنین(ع) تألیف ابن مغازلی و فضایل فاطمه الزهرا(س) تألیف حاکم نیشابوری و البته تعدادی از آن‌ها عمل آنانی را که به خانه دختر رسول الله(ص) حمله کردند را سرزنش کرده‌اند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha