شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
رضا معممی مقدم - سازمان اوقاف و امور خیریه

حوزه/مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف گفت: طرح شمیم خدمت بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اشتغال‌زایی از طریق کارهای کوچک و با اعتبار کم تدوین و اجرایی شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه ، رضا معممی مقدم در آیین افتتاح نمایشگاه شمیم خدمت در حرم مطهر امامزادگان ابراهیم و محمد (علیهما السلام) برگزار شد اظهار کرد: راه‌های مختلفی برای کسب روزی حلال وجود دارد که باید هر یک در جای خود مورد توجه قرار بگیرد.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در جایی فرمودند «با استفاده از ظرفیت‌های مردمی می‌توان کارهایی را انجام داد که شاید از عهده چند وزارتخانه هم بر نیاید»؛ شهید مطهری هم در سال ۱۳۵۶ گفته بود من در امام راحل چهار ویژگی دیدم که چهارمین مورد آنها، اتکا به مردم بود

مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه انقلاب اسلامی با حمایت و پشتیبانی مردم به پیروزی رسید گفت: امام خمینی(ره) دایره انقلاب را وسیع دیدند و با همین شیوه به پیروزی رساندند، در دوران دفاع مقدس هم ایشان مردمی که آموزش ندیده بودند را دعوت به آموزش و حضور در جبهه‌ها کردند و آن موقع بود که خرمشهر آزاد شد.

وی ادامه داد: در حوزه سیاسی هم ایشان رأی ملت را میزان دانسته‌اند که در آن رأی همه افراد یکسان است.

معممی مقدم با بیان اینکه با بیان اینکه در حوزه اقتصادی هم همینگونه است گفت: اقتصاد مقاومتی همان اقتصاد مردم‌بنیاد است که اهمیت زیادی هم دارد.

مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد: مدیران اوقاف در انتصاب‌های خود باید دقت نظر لازم را داشته باشند که البته این مسئله باید در انتصاب و انتخاب خدام، هیئات امنا و مراکز افق هم مد نظر قرار بگیرد، چنانچه فردی لایق و شایسته بر آن مسند باشد، به صورت خودجوش اقدام به انجام کارهای بزرگ می‌کند ولی اگر فردی بر اساس شایستگی‌ها انتخاب نشود، این چشمه دیگر جوشان نخواهد بود.

وی ادامه داد: ایده «شمیم خدمت» از فرمایش رهبر معظم انقلاب که فرمودند «با کارهای کوچک و اعتبارات کم هم می‌توان شغل ایجاد کرد» استخراج و در سطح استان‌های مختلف اجرایی شده است.

معممی مقدم با بیان اینکه این طرح شامل سه بخش آموزش و توانمندسازی، ایجاد اشتغال و ایجاد بستر برای عرضه محصولات تدوین و اجرایی شده است گفت: استان قم یکی از مناطق پیشگام در اجرای طرح شمیم خدمت بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha