شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ نشست مدیران و مسئولان استان مازندران با حضور آیت الله اعرافی

عضو فقهای شورای نگهبان تصریح کرد: شاخص‌های شورای نگهبان برای احراز یا عدم احراز داوطلبان، همان‌هایی است که در قانون تعیین شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از ساری، آیت الله اعرافی در پاسخ به سؤال صدا و سیمای مازندران درباره اهمیت انتخابات و شاخص های شورای نگهبان برای تایید و یا رد صلاحیت ها، تصریح کرد: شاخص‌های شورای نگهبان برای احراز یا عدم احراز داوطلبان، همان‌هایی است که در قانون تعیین شده است.

عضو فقهای شورای نگهبان افزود: کار شورای نگهبان با استناد به منابعی که گزارش می‌فرستند این است که قانون را با استناد به منابع تطبیق می‌دهد و احراز یا عدم احراز خواهد داد.
او ادامه داد: مقوله انتخابات بویژه دو انتخابات پیش رو ضمن اینکه مقوله استراتژیک، راهبردی و اثر گذار است از ویژگی خاص خودش نیز برخوردار است.

مدیر حوزه های علمیه کشور ادامه داد: یکی از مهمترین این ویژگی‌ها این است که ایران از یکسو روابط بین الملل را دارد توسعه می‌دهد و از سویی دیگر تحت تحریم قرار داد و محور مقاومت نیز در حین درخشش و پیشرفت است.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه این مقوله‌ها بر انتخابات اثر می‌گذارد، ادامه داد: شکوه انتخابات پیش‌رو بر اقتدار گفتمان انقلاب اسلامی، محور مقاومت و گسترش اندیشه ایران و اسلام در دنیا خیلی اثرگذار است. از سویی دیگر در داخل کشور نیز با توجه به تلاشی که مسئولان برای کاهش مشکلات می‌کنند، حضور قوی مردم موجب تقویت برنامه‌های اقتصادی خواهد شد.

فیلم/ مصاحبه خبرنگار صدا و سیما با آیت الله اعرافی درباره انتخابات

عضو فقهای شورای نگهبان افزود: اگرچه همیشه در شرایط ویژه‌ای بوده ایم اما این انتخابات از جهات متعدد اهمیت دارد و دو سه نکته این ویژگی را برجسته و ممتاز کرده است.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه یکی از کنشگران مهم در انتخابات پیش‌رو جوانانی هستند که آینده برای آن‌ها است و باید در انتخابات سرنوشت آینده خود را رقم بزنند، ادامه داد: نسل جوان امروز در تمرین جدیدی باید بیایند و مشارکت خود را در امر مهم اجتماعی نشان دهند.

به گفته مدیر حوزه های علمیه کشور همه باید دست به دست هم بدهیم و شرایط رقابتی خوبی تا جایی که قوانین اجازه می‌دهد پدید بیاید.

عضو فقهای شورای نگهبان افزود: ملت هرگاه احساس ضرورت نسبت به یک مسأله کرده است وظایف خود را انجام داده و نقش آفرینی کرده است و همه جریان‌ها هم شرکت در انتخابات را وظیفه ملی، اسلامی، انقلابی و شرعی بدانند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha