یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین اسماعیلی بیان داشت: با توجه به اهمیت جایگاه پژوهش و  تأکیدات مقام معظم رهبری بر مسایل پژوهشی و دستاوردهای علمی و آموزشی باید برای رسیدن به اوج اهداف الهی و اسلامی به مسئله پژوهش توجه ویژه کرد، چرا که پژوهش در همه عصرها تمدن ساز بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، نشست هم اندیشی پژوهشی با حضور حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر اسماعیلی مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر به همراه معاون پژوهش استان و معاونین پژوهش مدارس علمیه خواهران استان بوشهر ظهر امروز در مدیریت حوزه علمیه خواهران استان بوشهر در راستای حل موانع و پیشبرد اهداف عمومی و تخصصی پژوهشی برگزار شد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر گفت: در حوزه های علمیه خواهران با شناخت ظرفیت‌ها و اولویت‌های پژوهشی می توان توسعه‌ای هدفمند در ساختار جامعه اسلامی را رقم زد که آثار و برکات آن در پیشرفت تمدن اسلامی مشهود و اثر گذار باشد.

حجت الاسلام اسماعیلی بیان داشت: با توجه اهمیت جایگاه پژوهش و تأکیدات مقام معظم رهبری بر مسایل پژوهشی و دستاوردهای علمی و آموزشی باید برای رسیدن به اوج اهداف الهی و اسلامی به مسئله پژوهش توجه ویژه کرد، چرا که پژوهش در همه عصرها تمدن ساز بوده است.

وی با تأکید بر اینکه انجام پژوهش و تحقیقات بنیادی باید تابع نیاز ها و رشد جامعه اسلامی باشد، افزود: اسلام انسان ها را مانند باغبانی برای وصول به سعادت تربیت می کند ولی غرب نگاهی صنعتی مدار دارد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر پس از شرح چالش ها و ایجاد ظرفیت ها با توجه به راهبردهای پیشنهادی معاونین پژوهش در جلسه تصریح کرد: در جهت رشد ظرفیت های عمومی و تخصصی پژوهش در حوزه های علمیه تلاش خواهیم نمود و به پیشنهاد های مطرح شده توجه ویژه داشته و در راه اهداف پژوهشی اقدامات موثری باید صورت پذیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha