یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
عتبات عالیات

حوزه/خط هوایی مستقیم اردبیل-بغداد با هدف تسهیل سفر زائران عتبات عالیات به دو شهر مقدس نجف و کربلا راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اردبیل، محمد قصابی، مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل امروز در مراسم راه‌اندازی خط هوایی اردبیل -بغداد اظهار کرد: به دنبال مطالبات مردم استان و پیگیری‌های انجام شده شرکت هواپیمایی عراقیه کار جابجایی زائران را از اردبیل به مقصد بغداد و بالعکس انجام می‌دهد تا در سریع‌ترین زمان زائران عتبات عالیات به کربلا و نجف اشرف مشرف شوند.

وی تصریح کرد: در این سفر هوایی برخلاف سفر طولانی زمینی زائران در کمتر از ۲ ساعت به عراق می‌رسند تا زیارت خود را در عتبات عالیات انجام دهند.

قصابی افزود: این پرواز روزهای یکشنبه برقرار خواهد بود و زائران در مدت یک هفته تلاش خواهند کرد تا اعمال معنوی و زیارتی خود را در نجف، کربلا و کاظمین انجام دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در صورت استقبال مردم استان این پرواز مستقیم از اردبیل به بغداد ادامه خواهد داشت تا ما بتوانیم بهتر و مطلوب‌تر در خدمت زائران باشیم.

قصابی اضافه کرد: بعد از سال‌ها وقفه با رایزنی‌های انجام شده این خط پروازی دایر شده تا بعد از ثبت‌نام زائران و انجام مراحل قانونی این سفر معنوی به صورت هوایی انجام شود که در این زمینه از همکاری حج و زیارت استان قدردانی می‌کنیم.

وی بیان کرد: بر اساس اعلام حج و زیارت استان در این سفر یک هفته‌ای هوایی قرار است زائران سه روز در کربلا، سه روز در نجف و یک روز را نیز در کاظمین سپری کنند تا بتوانند از این سفر معنوی لذت ببرند.

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل یادآور شد: تلاش ما بر این است تا علاوه بر دایر کردن پروازهای مشهد، تهران و عراق، دیگر پروازهای سیاحتی و زیارتی را نیز در فرودگاه اردبیل دایر کنیم که در این زمینه با شرکت‌های هواپیمایی در حال رایزنی هستیم.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha