جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
رسول توکلی

حوزه / یک بازیگر گفت: خاطره بازی در نقش شهید مطهری به اندازه‌ای شیرین بود که هیچگاه حضور در چنین نقشی را فراموش نخواهم کرد.

رسول توکلی، بازیگر و فیلمنامه نویس در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، درباره خاطراتش از بازی در نقش شهید مطهری در سریال «معمای شاه» گفت: در مصاحبه‌های مختلف بیان کردم بازی در نقش شهید مطهری را هیچگاه فراموش نمی‌کنم زیرا، شخصیتی را زندگی کردم که به لحاظ علمی، معرفتی و دینی یکی از چهره‌های برجسته زمان خود محسوب می‌شد.

وی افزود: مراکزی چون؛ حوزه هنری، ارشاد، سازمان سینمایی، ملی و... باید تلاش خود را روی این امر استوار کنند که چهره‌هایی نظیر شهید مطهری بیشتر برای جوانان این مرز و بوم معرفی شوند، چون نیاز داریم در این رابطه کارهای مقتضی بیشتر انجام شود. دلیل این امر نیز کاملاً روشن است اگر جوانان با اندیشه های بزرگانی چون شهید مطهری بیشتر آشنا شوند بر معرفت‌شان دینی و سیاسی‌شان افزوده خواهد شد.

این بازیگر ادامه داد: برای نزدیکی به نقش من مطالعاتی پیرامون اندیشه‌های شهید مطهری داشتم البته پیشتر با تفکرات و سخنانشان آشنا بودم اما وقتی دقیق‌تر درباره ایشان مطالعه کردم، دریچه‌های جدیدتری از شخصیت ایشان پیش روی من باز شد. نکته دیگر اینکه من گریم بسیاری سنگینی در «معمای شاه» داشتم. به‌نحویکه یک ساعت گریم کردن طول می‌کشید و یک ساعت هم پاک کردن آن. این سختی‌ها برای من آزار دهنده نبود چون می‌خواستم بهترین کاری که در توانم است برای نقش انجام دهم.

توکلی تأکید کرد: درباره بزرگان انقلاب باید فیلم‌ها و سریال‌های بسیاری ساخت تا مردم بدانند چهره‌های انقلاب چگونه زندگی می‌کردند. به ویژه در شرایط فعلی به واسطه برخی اختلاس‌ها ممکن است نگاه مردم نسبت به برخی مسائل تغییر کرده باشد برای همین باید پیرامون چهره‌های برتر انقلاب فیلم ساخت تا مردم چهره حقیقی انقلابیون واقعی را مشاهده کنند و بتوانند از آن الگو گیرند.

این بازیگر در انتها تصریح کرد: موضوعاتی دینی و اخلاقی یکی از الویت‌ها در برنامه‌سازی سینما و تلویزیون اما این مهم باید با دقت نظر وپژوهش کافی باشد زیرا بی‌مبالاتی در این حوزه می‌تواند سبب تولید کارهای سطحی شود؛ آثاری که در نهایت به اصل موضوع ضربه خواهد زد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha