شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
دیدار تولیت عتبه عباسیه با جمعی از مبلغان عتبتین

حوزه/ حجت الاسلام سید احمد صافی گفت: برای مبلغان ضرورت دارد که مفاهیم اسلامی را به صورت ساده به مردم برسانند و سیمای درخشانی را با تمسک به سیره اهل بیت (ع) در رفتار خود منعکس کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد صافی تولیت آستان مقدس حضرت عباس (ع) با هیئتی از مبلغان راهنما در دو عتبه حسینی و عباسی با حضور حجت الاسلام والمسلمین شیخ صلاح الکربلایی رئیس بخش امور دینی دیدار کرد.

وی در این دیدار گفت: زائران عتبات عالیات، بیشترین نیاز را به حضور شما به عنوان مبلّغ دارند و این نیاز خالی از دو چیز نیست: یا سؤال مستقیم در مورد یک مسئله شرعی است و یا راهنمایی خواستن در مورد یک موضوع اجتماعی است چرا که آنها به شما به عنوان یک راهنمای درستکار نگاه می‌کنند.

او افزود: شما خودتان می دانید و تخصص دارید که ممکن است کسی که به شما مراجعه می‌کند از گناه خود پشیمان و ناراحت باشد و گاه فجیع‌ترین گناهان را مرتکب شده باشد که چنین شخصی بیش از همه به شما نیاز دارد تا او را به باب رحمت خداوند تعالی راهنمایی کنید چرا که درهای توبه، مشروط بر اینکه گناهکار، معصیت خود را به گردن بگیرد باز است و نباید درها را به روی او بسته نشان داد و شما ان شاء الله بدین گونه رفتار می‌کنید.

وی در ادامه دو نکته را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد : این دو نکته را باید توجه داشته باشید که رساندن مفاهیم اسلامی به مردم به صورت ساده و نیز انعکاس سیمای درخشانی از اهل فضل و طلاب حوزه علمیه با رفتاری برگرفته از سیره پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت ایشان (ع) که موجب ایجاد اعتماد مراجعه کنندگان، گردد انجام شود .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha