یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
خنداب

حوزه/ کرسی آزاد اندیشی با موضوع بررسی اشتغال زنان و تأثیر آن در فرزند آوری در سالن اجتماعات مدرسه علمیه مهدیه خنداب برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، ظهر امروز کرسی آزاد اندیشی با موضوع بررسی اشتغال زنان و تأثیر آن در فرزند آوری در سالن اجتماعات مدرسه علمیه مهدیه خنداب با حضور خانم فاطمه عزیزی استاد این مدرسه به عنوان شخص موافق و خانم خدیجه صفاهانی به عنوان شخص مخالف برگزار شد.

در این کرسی بیان شد: خانواده کوچکترین نهاد اجتماعی است که هسته ی اصلی آن را زن و شوهر تشکیل می دهند و از نظر اسلام خانواده مقدس ترین نهاد است. اسلام وظیفه مرد را پرداخت نفقه و امرار معاش خانواده و وظیفه زن را همسرداری و تربیت فرزند می داند. لذا مسئله اشتغال زنان از مسائل چالش برانگیز است چون از لحاظ اقتصادی چیزی بر عهده زن نیست.

در این کرسی موافقان با تکیه بر ادله های قرآنی و روایی موافق بر جواز اشتغال زنان بودند و در مقابل نیز مخالفان جواز اشتغال زنان با بیان ادله های قرآنی و روایات اهل بیت (علیهم السلام) آن رد کردند.

در ادامه کرسی معیارهای اشتغال زنان که عبارتند از: ۱-تناسب شغل با ویژگی زنانگی ۲-رعایت حجاب و عفاف و عدم اختلاط ۳-عدم تعارض شغل زن با حقوق همسر ۴-عدم تعارض شغل زن با وظیفه مادری نیز بیان شد. در پایان کرسی به چالش های اشتغال زنان و تأثیر آن بر فرزند آوری پرداخته شد.

فاطمه عزیزی به عنوان شخص موافق افزود: قرآن به خودی خود اشتغال زنان را ممنوع نکرده است اطلاق و عمومات قرآن نشان می دهد که زنان می توانند در فعالیتهای اقتصادی جامعه شرکت کنند و به کسب و کار بپردازند. از جمله آیاتی که به این امر دلالت دارند می توان به آیه ۳۳ سوره مبارکه نساء و آیه ده سوره جمعه اشاره کرد.

خانم صفاهانی به عنوان مخالف اشتغال زنان تصریح کرد: در منابع دینی به در خانه ماندن زن و کار در خانه تأکید شده است لازمه ی در خانه ماندن محرومیت زن از اشتغال است آیاتی که به این امر دلالت دارند عبارتند از آیات ۳۳ و۵۳ سوره مبارکه احزاب.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha