شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان همدان، با اشاره به اینکه در عرصه مشکلات خانوادگی افراد اکثرا راه کار آن را نمی‌دانند، گفت: ترویج فرهنگ مشاوره در سطح جامعه یک ضرورت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی امروز در دیدار با مشاوران مرکز مشاوره و تحکیم خانواده، با تقدیر از اقدامات انجام شده توسط این مرکز در سطح استان، اظهار داشت: تشکیل این جمع از آرزوهایی است که از روز اول بنده در استان داشتم، مرکزی که از سال ۹۸ در شورای فرهنگ عمومی مطرح شده و امروز شاهد تحقق آن هستیم.

وی با بیان اینکه در عرصه فرهنگ افرادی که بتوانند اندیشه و فکر را به میدان عمل بیاورند، کم هستند، گفت: این جمع توانسته طرح‌ها و ایده‌های موجود را به میدان بیاورد و آن را محقق کند، هیئت مدیره نیز با تمام سختی‌ها و عدم حمایت‌ها در این مدت به خوبی کار را پیش برده است.

امام جمعه همدان، با تأکید بر اینکه خانواده مقدس‌ترین و شریف‌ترین بنیان در اسلام است، اظهار کرد: اگر کسی برای خانواده و استحکام آن تلاش کند، تلاشی مقدسی است و لذا باید قدر خودتان و فعالیت‌های موجود در این عرصه را بدانید.

وی با بیان اینکه نیازمند تولیدات رسانه‌ای قوی در فضای مجازی و تلویزیون در عرصه خانواده هستیم، گفت: باید تلاش کنیم تا سراغ افرادی برویم که مشکلاتی دارند و کمتر به مشاوره مراجعه می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با اشاره به اینکه در عرصه مشکلات خانوادگی افراد اکثرا راه کار آن را نمی‌دانند، خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ مشاوره در سطح جامعه یک ضرورت است.

وی با تأکید بر اینکه این مرکز باید در سطح شهر و استان معرفی شود و اقشار مختلف با آن آشنا شوند، یادآور شد: در ادامه فعالیت‌های مرکز، باید به دنبال شبکه سازی و توسعه فعالیت‌ها حرکت کنیم، اقدامی که در گذشته در روستاها توسط مرکز با معرفی رابط انجام می‌شد، اصلی که آرام آرام به توسعه فرهنگی مشاوره کمک می‌کند.

امام جمعه همدان، با بیان اینکه بسترهای حاکمیتی خوبی در حوزه مشاوره داریم اما غالبا غیر فعال هستند، خاطرنشان کرد: نیاز است تا این بسترها را با ارائه برنامه‌ها و ایده‌های مناسب فعال کنیم.

وی با اشاره به اینکه اگر طرحی که توانایی اجرایی شدن داشته باشد را شورای فرهنگ عمومی مصوب کند، ۲۷ دستگاه موظف به انجام آن هستند، گفت: البته لازمه این مهم ارائه‌ طرح‌های عملیاتی است.

امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه خوب زندگی کردن را باید به خانواده‌ها و افراد آموزش دهیم، ابراز کرد: برای موفقیت در هر حوزه‌ای نیازمند آموزش دیدن هستیم و زندگی نیز جدا از این مطلب نیست، بنابراین آموزش‌ها را باید بسیار جدی‌تر گرفت که جنبه پیشگیری داشته باشد.

وی تصریح کرد: اگر نکته‌ای در این عرصه وجود دارد، این آمادگی نیز هست که در خطبه‌های نماز جمعه آن را مطرح کنیم تا همه مردم بتوانند از آن استفاده کنند و از این موضوع استقبال می‌کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین شعبانی، با اشاره به اینکه تربیت نسل حاضر نیازمند روش‌های جدید است، خاطرنشان کرد: با نسل جدید باید بتوانیم به درستی ارتباط بگیریم و در ضمن فعالیت‌ها و اردوهایی که برای آنها برگزار می‌کنیم مطالب آموزشی را ارائه کنیم.

وی با بیان اینکه نیازمند همراهی مسئولان در این بخش هستیم، اظهار کرد: با توجه به اینکه نتایج فعالیت‌های فرهنگی کمتر با چشم قابل دیدن و اندازه‌گیری است، بنابراین اهمیت موضوع فرهنگ را باید به نحو احسن برای مسئولان تبیین کنیم تا شاهد حمایت‌های آنها در این حوزه باشیم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha