چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024
ق

حوزه / یادواره شهید مدافع حرم سیدمصطفی صدری زاده به همت معاون فرهنگی و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه علوم پزشکی کاشان با حضور مدیر کل فرهنگی وزارت بهداشت و درمان، خانواده معظم شهدا ، مسئولان و اقشار مختلف مردم در مجتمع فرهنگی «زورخانه» شهید طوقانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان یادواره شهید مدافع حرم مصطفی صدری زاده شامگاه سه شنبه ۵دی ۱۴۰۲ به همت معاون فرهنگی و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه علوم پزشکی کاشان با حضور مدیر کل فرهنگی وزارت بهداشت و درمان، خانواده معظم شهدا ، مسئولان و اقشار مختلف مردم در مجتمع فرهنگی « زورخانه» شهید طوقانی برگزار شد.

حجت الاسلام رکوفیان مشاور وزیر بهداشت و درمان در این مراسم با بیان اینکه برایم بسیار جالب بود که برای اولین بار یادواره شهید در زورخانه برگزار شود بر لزوم مطالعه زندگی نامه شهید مدافع حرم «سیدمصطفی صدری زاده » تأکید کرد و یاد آور شد : عده ای به خاطر خردسالی شهید صدری زاده باور نمی کردند که توانایی زیادی در انجام فعالیت های فرهنگی در مسجد داشته باشد.

مشاور وزیر بهداشت و درمان تصریح کرد: پیشنهاد می نمایم کسانی که آشنایی با شهید صدری زاده ندارند حداقل با خواندن چند خط کتاب اسم تو مصطفی برای اعضای خانواده خود نقل کنند.

حجت الاسلام رکوفیان ضمن تسلیت شهادت سردار رضی گفت: مصادف شدن یادواره شهید صدری زاده با شهید سید رضی موسوی که ۲۵ سال در سوریه با داعش و تروریست می جنگید اتفاقی نیست.

مشاور وزیر بهداشت و درمان با بیان اینکه براساس آیات قرآن شهدا زنده اند و نزد خدا روزی دارند با بیان اینکه با شهادت سلیمانی و سید رضی عطر آنها پیچید یاد آور شد: کسانی که شهید سلیمانی ها ،رضوی ها و صدری زاده ها را نمی شناختند وقتی که شهید شدند تازه فهمیدند چه سرمایه های ارزشمندی را از دست داده اند.

حجت الاسلام رکوفیان به کتاب دستورالعمل «نظم در خانه» شهید صدری زاده اشاره کرد و ابراز داشت : شهید صدری زاده به مردان فرمود وقتی که وارد خانه می شویم ظرف نشسته نباید داخل منزل باشد اگر ظرف نشسته بود فوری باید برویم داخل آشپزخانه ظرف های نشسته ها را بشوییم.

مشاور وزیر بهداشت و درمان با بیان اینکه شهید صدری زاده در دستورالعمل خود گفته،  هفته ای یک بار برای خانم خودت گل بخر،  یاد آورشد: شهید صدری زاده به اندازه هفته هایی که شهید شده بود برای همسرش گل خریده بود .

استاد حوزه و دانشگاه به بخشی از دستخط مقام معظم رهبری پیرامون شخصیت شهید صدری زاده اشاره کرد و گفت: معظم له در این دستخط نوشته پیش از این کتاب دیگری از شرح حال شهید صدری زاده خوانده ام ولی ابعاد شخصیت محبوب و چند جانبه این شهید عزیز دراین کتاب بیشتر بیان شده است این چهره برجسته بی شک یک الگو است برای جوانان امروز و فردا اراده قوی فهم درست روحیه ایثار، شجاعت ،خستگی ناپذیر، قدر دل انباشته از محبت و صفا و بسی دیگر ازخصوصیات برجسته بخش هایی از شخصیت این جوان فداکار انقلابی نسل های دوم و سوم انقلاب است.

اجرای برنامه ورزش باستانی زروخانه ای ، روایتگری ، مرثیه سرایی ذاکرین اهل بیت (ع)، اجرای سرود ، برگزاری مسابقه و اهدای جوایز از جمله سفر به مشهد الرضا از دیگر برنامه های این مراسم معنوی بود.

شایان ذکر است «سیدمصطفی صدرزاده » اول آبان سال ۹۴ در عملیات محرم در روز تاسوعا در مبارزه با تروریست‌های تکفیری در حومه حلب به شهادت رسید و پیکر مطهرش در گلزار شهدای بهشت رضوان شهریار به خاک سپرده شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha