سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
تبریز

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: انتظار داریم مدیران و دستگاه‌های متولی استان از این ظرفیت ایجاد شده استفاده کنند و یار و مددکار اوقاف در اجرای طرح‌های تولیدی مختلف باشند امسال در راستای تحول احیای موقوفات و اجرای طرح‌های سرمایه گذاری و تولیدی هشت طرح توجیهی به ارزش ۸۰۰ میلیارد تومان تهیه و تدوین به سازمان اوقاف فرستادیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، حجت الاسلام مختار کرمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان امروز در حاشیه دیدار و جلسه خود با حجت الاسلام فرجی برحق رئیس کل دادگستری استان، گفت: طی ۵ سال گذشته با تلاش و برنامه ریزی مستمر و ارتقای بهره وری موقوفات، درآمد اوقاف از ۷ میلیارد تومان در سال ۱۳۹۸ به بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ رسیده است و از رتبه آخرین استان به لحاظ درآمدی به اولین استان کشور ارتقا پیدا کرده‌ایم اکنون توان سرمایه گذاری ۲۰۰۰ میلیارد تومانی در استان داریم که ظرفیت بسیار خوبی است.

وی افزود: انتظار داریم مدیران و دستگاه‌های متولی استان از این ظرفیت ایجاد شده استفاده کنند و یار و مددکار اوقاف در اجرای طرح‌های تولیدی مختلف باشند امسال در راستای تحول احیای موقوفات و اجرای طرح‌های سرمایه گذاری و تولیدی هشت طرح توجیهی به ارزش ۸۰۰ میلیارد تومان تهیه و تدوین به سازمان اوقاف فرستادیم.

حجت الاسلام کرمی افزود: تا پس از کارشناسی و تأیید نهایی در سطح استان به اجرا گذاشته شود که در طول تاریخ اوقاف استان بی نظیر بوده اما برای اجرای برخی از این طرح‌ها با متصرفین اراضی وقفی به مشکل برخورد کرده‌ایم که با روش‌های مختلف مزاحمت‌های غیرقانونی برای اوقاف ایجاد می‌کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: اجرای طرح‌ها را کند یا متوقف می‌کنند به همین دلیل خواستار مساعدت دادگستری برای رفع موانع اجرای طرح‌های اوقاف هستیم و چیزی فراتر از اجرای قانون نیز نمی‌خواهیم تا طرح‌های کند شده یا متوقف مانده احیا شده و به چرخه اجرا برگردد.

حجت‌الاسلام فرجی برحق رئیس کل دادگستری استان نیز در این جلسه، امامزادگان را منبع خیر و برکت در هر محلی دانست و گفت: این امامزادگان به قدری عظیم الشأن هستند که برخی بزرگان برای ادای کلیه حاجات خود فقط به امامزادگان متوسل می‌شدند و احتیاج به توسل به معصومین پیدا نمی‌کردند.

حجت‌الاسلام فرجی برحق افزود: امیدواریم با بررسی دقیق‌تر طرح‌های سرمایه گذاری اوقاف و جلسه با متولیان امر به نتایج خوبی در راستای اجرای این طرح‌ها برسیم تا هم شأن و شخصیت مردم حفظ شود و هم طرح‌های تولیدی متوقف نماند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha