دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
سید محمد سعیدی

حوزه/ تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه رفتار ما منتسب به اسلام، اهل‌بیت (ع)، حوزه علمیه، نظام و شهدا است، گفت: اختلاس، پارتی‌بازی و هر گناه فردی و اجتماعی دیگر در هر زمانی بد است ولی در جمهوری اسلامی و از جانب افراد منتسب به‌نظام بدتر است، بنابراین همه مسئولان و افراد منتسب به‌نظام باید بیشتر مراقب عملکرد خود باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت‌الله سید محمد سعیدی در دیدار جمعی از روحانیون و مسئولان عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان سمنان که پیش از ظهر امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد با تسلیت وفات حضرت ام‌البنین (س)، اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های مهم حضرت ام‌البنین (س) این بود که عارف و آشنا به حق اهل‌بیت بودند و از نظر عملی نیز به این معرفت ملتزم بودند.

وی با اشاره به نقلی از آیت‌الله مامقانی علاقه زیاد حضرت ام‌البنین (س) به اباعبدالله (ع) را به‌خاطر امامت و ولایت ایشان دانست و گفت: شجاعت حضرت ام‌البنین (س) و بصیرت و امام‌شناسی ایشان نیز سرآمد بود به‌گونه‌ای که وقتی خبر شهادت ۴ پسرش را به او دادند فرمود همه اولادم به فدای امام حسین (ع) از ایشان چه خبر و زمانی که خبر شهادت امام حسین (ع) را به وی دادند به مدت ۱۰ سال عزاداری و تبیین کرد.

امام‌جمعه قم با بیان اینکه حضرت فاطمه ام‌البنین (س) فاتح قله صبر و مقاومت بودند، گفت: در سنگر دفاع از ولایت از همه چیز خود می‌گذرند و به دنبال این هستند که «کلمه‌الله هی العلیا» محقق شود و به همین خاطر اسوه و الگوی مادران و همسران شهدا شدند و روز وفاتشان به نام روز مادران و همسران شهدا نام گرفته است.

وی در ادامه به اشاره به روحانیانی که در فراجا خدمت می‌کنند گفت: نیروی انتظامی اسوه جهاد، شهادت، صبر و متانت است که با وجود اینکه همواره شهدایی را تقدیم نظام و انقلاب می‌کند همچنان بدون اینکه دست به سلاح ببرد برای حفظ نظام اسلامی تلاش می‌کند.

آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه از روحانیونی که در دستگاه‌های مختلف از جمله نیروی انتظامی حضور دارند انتظار بیشتری می‌رود گفت: این روحانیان باید در عمل جوری رفتار کنند که الگو و اسوه باشند و اسلام را با عمل خود به دیگران تبلیغ کنند و تبلور آموخته‌هایشان در عملشان مشاهده شود.

وی رمز تأثیرگذاری را در تقوا و خویشتن‌داری دانست و افزود: روحانیون باید محبت مردم نسبت به اهل‌بیت را جلب کنند و هر گونه زشتی را از آنان دور کنند؛ رفتار مبلغان نباید مایه ننگ‌وعار اهل‌بیت و اسلام باشد.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه رفتار ما منتسب به اسلام، اهل‌بیت (ع)، حوزه علمیه، نظام و شهدا است، گفت: اختلاس، پارتی‌بازی و هر گناه فردی و اجتماعی دیگر در هر زمانی قبیح است ولی در جمهوری اسلامی و از جانب افراد منتسب به‌نظام بدتر است؛ بنابراین همه مسئولان و افراد منتسب به‌نظام باید بیشتر مراقب عملکرد خود باشند.

وی افزود: اگرچه از نظر شرعی وجوب امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر مشروط به عمل خود فرد به آن معروف و ترک منکر نیست؛ ولی اگر می‌خواهیم امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر ما تأثیر بیشتری داشته باشد باید خودمان نیز عامل به آن باشیم و برای گسترش معروف در جامعه هزینه بدهیم.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام قاسم نوروزپور گزارش از فعالیت های روحانیون در فرماندهی انتظامی استان سمنان ارائه داد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha