شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
شهادت حضرت ام البنین

حوزه / استاد مدرسه علمیه برازجان گفت: مادران شهدا با الگوگیری از حضرت ام‌البنین(س) فرزندان خود را در بهترین شرایط رشد اخلاقی و معنوی پرورش دادند و تقدیم به کشور و حفظ انقلابشان کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، معصومه راستی استاد مدرسه علمیه خواهران برازجان همزمان با شهادت حضرت ام البنین(س) و تکریم خانواده شهدا در مدرسه علمیه حضرت رقیه(س)، اظهار داشت: زمانی به کسی معرفت و بصیرت پیدا می‌کنیم که جایگاه و منزلت ایشان را بشناسیم.

وی در تشریح جایگاه نسبی حضرت ام البنین(س)، گفت: نام اصلی حضرت ام البنین (س) فاطمه کلابیه بوده، پدرش حزام و جدش عبد مناف، جد اعلای رسول گرامی اسلام است و مادر ایشان لیلا و یا شمامه از خانواده سهل بن عامر بن مالک بن جعفر بن کلاب است که همه پدرانش، از مردان شجاع و نامدار عرب در منطقه حجازند.

استاد مدرسه علمیه خواهران برازجان، با اشاره به معرفت و فضیلت حضرت، بیان کرد: نسبت به خاندان نبوت، محبت و دلبستگی خالص و بی اندازه داشت و خود را وقف خدمت به آنان کرده بود و نزد خاندان نبوت جایگاه والایی داشت و به جایگاهی رسید که ۴ فرزندش را فدای مولایش کرد.

راستی اظهار کرد: مادران شهدا با الگوگیری از حضرت ام البنین(س) فرزندان خود را در بهترین شرایط رشد اخلاقی و معنوی پرورش دادند و تقدیم به کشور و حفظ انقلابشان کردند.

وی ادامه داد: سعادتی برای ما است که در جایی نفس بکشیم که مادران شهدای بزرگوار نفس می‌کشند که در تربیت فرزند در پیشگاه حضرت سربلند هستند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha