شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
نايب رئيس انجمن تائوئيسم چين

حوزه/ جانگ گائو چینگ (Zhang gao cheng) نایب رئیس انجمن تائوئیسم چین از دانشگاه ادیان و مذاهب بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، جانگ گائو چینگ (Zhang gao cheng) نایب رئیس انجمن تائوئیسم چین با حضور در دانشگاه ادیان و مذاهب ضمن بازدید از بخش‌های مختلف دانشگاه به گفت‌وگو با حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی تسخیری، معاون ارتباطات و امور بین‌الملل دانشگاه پرداخت.

حجت‌الاسلام والمسلمین تسخیری در این دیدار ضمن اشاره به فعالیت‌های بین‌المللی دانشگاه ادیان و مذاهب، بیان کرد: ما تاکنون با هیئت‌های تائوئیست چین ملاقات‌هایی داشته‌ایم و اولین ملاقات ما به شش سال پیش برمی‌گردد حضور شما را در دانشگاه ادیان و مذاهب مبارک و مغتنم می‌شماریم و امیدواریم که بتوانیم همکاری‌های آکادمیک بیشتری داشته باشیم.

معاون ارتباطات و امور بین الملل دانشگاه ادیان و مذاهب ادامه داد: در سال‌های اخیر تحول خوبی در گفت‌وگوهای بین الادیانی صورت گرفته است. ما از آیات قرآن استفاده می کنیم چرا که خداوند در آیات خود می‌فرماید که ای بندگان ما شما را مرد و زن آفریدیم سپس ملت‌های متنوع و ادیان مختلف قرار دادیم تا با هم تعامل داشته باشید و بدانید بهترین شما نزد خداوند، آن کسی است که پرهیزگارترین است.

وی در پایان افزود: در مباحث روانشناسی هم‌کلام بودن، به یکدیگر نگاه کردن و همکاری کردن با یکدیگر باعث الفت و صمیمیت می‌شود. به همین جهت دوست داریم تا بیشتر همراه شما باشیم و همکاری‌هایمان گسترش پیدا کند. همچنین امیدواریم این فرصت‌ها و دیدارها بیشتر شود.

در ادامه این دیدار جانگ گائو چینگ (Zhang gao cheng) نایب رئیس انجمن تائوئیسم چین با بیان خرسندی از حضور در دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: همانطور که اشاره کردید در گذشته نیز تبادلاتی بین ما انجام شده است؛ اما این برای اولین بار است که بنده به ایران سفر کرده‌ام. بنده با توجه به این که نماینده یک نهاد دینی هستم داشتن چنین دانشگاهی را در این سطح خوب، بسیار ایده آل می‌دانم. ما در زمینه‌های مختلفی می‌توانیم با دانشگاه ادیان و مذاهب همکاری داشته باشیم.

وی ادامه داد: پس از بازدید از کتابخانه دانشگاه ادیان و مذاهب بر این شدیم تا برخی از کتاب‌های جدید تائو را به دانشگاه ادیان و مذاهب اهدا کنیم. به‌خصوص کتاب‌های کلاسیک و مدرنی که در مورد تائوئیسم و دین چاپ شده است.

نایب رئیس انجمن تائوئیسم چین در پایان افزود: همانطور که می‌دانید تائوئیسم مانند دیگر ادیان قدمتی طولانی دارد و از ادیان دیرینه چین است. این دین تنها دین رسمی داخلی در چین است که مردم آن را پذیرفته‌اند. مانند اسلام که یک قدمت تاریخی دارد. دین تائو و دین اسلام تشابهاتی دارند و این اشتراکات می‌تواند سرفصل گفت‌وگوهای ما در آینده باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha