دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ دیدار رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: باید در حوزه منابع پایداری اندیشیده شود تا در هر شرایطی بتواند به مسیر خود ادامه دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله علیرضا اعرافی عصر امروز در دیدار جمعی از مسئولان منابع پایدار و موقوفات حوزه‌های علمیه سراسر کشور، ضمن گرامیداشت دهه بصیرت، اظهار کرد: به روح شهدای مقاومت، شهدای فتنه‌های گوناگون و شهدای مظلوم غزه درود می‌فرستیم.

وی با اشاره به اینکه مقام حضرت زهرا(س) در مواردی فوق ائمه اطهار(ع) بوده است، مطرح کرد: حضرت زهرا(س) مظهر رضایت خداوند و پیامبر خدا(ص) است و به همین دلیل در روایات درباره ایشان آمده است که اگر تو از کسی راضی باشی، خدا از او راضی خواهد بود و اگر تو از کسی ناراحت باشی، خدا از او ناراحت خواهد بود.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه علم و فرهنگ نیازمند پشتوانه است، عنوان کرد: اگرچه با روحیه جهادی می‌توانیم در بسیاری از امکانات صرفه‌جویی کنیم ولی در تمام امور دنیوی نیازمند پشتوانه سازی هستیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی، میزان تحقیق و پژوهش است، خاطرنشان کرد: اگرچه در سطح کشور اقدامات خوبی در عرصه تحقیق و پژوهش انجام شده است ولی همچنان با وضعیت مطلوب فاصله داریم.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه علم و فرهنگ علاوه بر پشتوانه نیازمند طرح‌، فکر، سیاست و تدبیر است، تصریح کرد: در موضوع مساجد نیز عقب‌ماندگی‌هایی داریم و با کمبود حدود ۷۰ هزار مسجد با سه وعده اقامه نماز روبرو هستیم.

وی با اشاره به این که استفاده از بودجه‌های دولتی در طرح‌های زیرساختی و عمرانی مشخص را منع نمی کنیم، یادآور شد: باید در حوزه منابع پایداری اندیشیده شود تا در هر شرایطی بتواند به مسیر خود ادامه دهد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه در وقف و منابع پایدار باید اصول و قواعد ویژه را در نظر بگیریم، ابراز کرد: این اصول و قواعد در اسناد بالادستی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر توجه به وقف و منابع پایدار، باید شأن، جایگاه، اصالت و وجهه اجتماعی حوزه حفظ شود، بیان کرد: برای توسعه وقف نیازمند نگاه بلند و راهبردی هستیم.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه پروژه‌ها و طرح‌های کلانی در حوزه وجود دارد، اظهار داشت: بسیاری از این طرح‌های بزرگ به دلیل نبود امکانات و پشتوانه‌های کافی معلق مانده‌اند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha