یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
اساتید و دانشجویان دانشگاه ادیان و مذاهب

حوزه/ نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: مسئله تقریب بین مذاهب اسلامی یکی از آرمان‌های امام(ره) و رهبری است و یک مسئله شعاری نیست و رسالت ما در تقریب بین مذاهب اسلامی در داخل کشورمان رسالت بزرگی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه؛ جمعی از اساتید و دانشجویان دانشگاه ادیان و مذاهب در سفری به استان هرمزگان با حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده با خوش‌آمدگویی به سفیران فرهنگی دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: ارتباطات و تعاملات و سفرهای میدانی مصداق بارز جهاد تبین است که مقام معظم رهبری بارها آن را مورد تاکید قرار داده‌اند و گاهی اوقات فواید و تاثیرگذاری این سفرهای میدانی به مراتب از سمینارها و همایش‌هایی که حتی به صورت بین‌المللی انجام می‌شود بیشتر است.

وی افزود: مقام معظم رهبری هم که در مسئله جهاد تبیین تأکید می‌فرمایند به همین جهت است که در بحث الگوهای پیشرفت، دانشجویان و طلاب ما بیایند و دستاوردهای نظام اسلامی را در تمام جنبه‌ها ببینند و برکت این سفرهای میدانی این است که هم جوانان ما را امیدوار می‌کند و هم برای حضورشان در آینده کشور انگیزه آنها را بالا می‌برد.

امام جمعه بندرعباس بیان کرد: رسالت دیگری که مقام معظم رهبری به آن اشاره می‌فرمایند نقش و جایگاه مراکز علمی و دانشگاهی در بالا بردن سطح آگاهی جامعه است و فعالیت‌های دانشگاه ادیان و مذاهب دقیقا همان چیزی است که ما امروز برای آینده تمدنی خود به آن نیاز داریم .

استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: مسئله تمدن نوین اسلامی که مقام معظم رهبری بارها آن را بیان فرموده‌اند نیاز به کادرسازی و نیروسازی دارد و این حرکت بزرگ پرچمدارانی می‌خواهد که در داخل کشور و جهان اسلام برای ما بسیار حائز اهمیت است البته در مسئله تمدن نوین اسلامی برخی‌ها فکر می‌کنند که باید فقط به فعالیت‌های بین المللی توجه داشته باشند اما باید دقت داشت که کار ما از داخل کشور آغاز می‌شود و این پرچم امروز در دست انقلاب اسلامی است و ما باید ابتدا مسائل خودمان را حل کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان خاطرنشان کرد: مسئله تقریب بین مذاهب اسلامی یکی از آرمان‌های امام(ره) و رهبر معظم انقلاب است و یک مسئله شعاری نیست، لذا ما باید تقریب را از کشور خودمان آغاز کنیم و آن را به خارج از جامعه ایران گسترش دهیم و رسالت ما در تقریب بین مذاهب اسلامی در داخل کشورمان رسالت بزرگی است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده همچنین با اشاره به حوادث غزه و جنایات رژیم غاصب صهیونیستی بیان کرد: قطعاً شما با نگاه تمدنی به اتفاقاتی که در غزه در حال رخ دادن است نگاه می‌کنید و اگر دنیا امروز قلبی داشته باشد این قلب در منطقه غرب آسیاست و هر کسی که می‌خواهد بر این دنیا تسلط داشته باشد باید این قلب را تصرف کند وغرب آسیا نیز قلبی دارد که آن شامات است.

وی اظهار کرد: با یک نگاه اجمالی به تاریخ می‌بینیم که اکثر حکومت‌ها در این منطقه تمدن‌ساز شامات بروز و ظهور داشته‌اند و مرکز ثقل تقابل ما چه قبل از اسلام و چه بعد از اسلام همین منطقه بوده است و تمدن بیزانس در ترکیه و تقابل ایران و روم برای گرفتن قدرت در همین منطقه بوده است و بعد از اسلام نیز جنگ‌های صلیبی و دیگر جنگ‌ها و عمده مشاجرات و تقابلات و درگیری‌ها بین تمدن‌ها، در این منطقه شامات بوده است. جنگ غزه هم نشانگر همین است که آمریکا و اسرائیل فهمیده‌اند که اگر قلب این منطقه را از دست بدهند کار تمدن غرب تمام است و ما امروز بحمدالله با رویکرد ایجاد تمدن نوین اسلامی رو به جلو می‌رویم که بعد از پیامبر اکرم(ص) شاکله آن شکل گرفت و در دوران بنی عباس و بعد از آن، قرن‌های بسیاری مسلمانان در مجموعه کشورهای حوزه غرب حتی آندلس و همینطور در قلب این منطقه حضور داشتند.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام مصطفی جعفرطیاری با تشکر از میهمان‌نوازی مردم خونگرم و مسئولین خدوم استان هرمزگان از کاروان سفیران فرهنگی دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: یکی از رسالت‌های مهم دانشگاه ادیان و مذاهب معرفی عالمانه اسلام بر اساس آموزه‌های اهل بیت(علیهم السلام) است.

قائم مقام رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب ادامه داد: امروز به برکت زحمات و تلاش‌های علمای شیعه و سنی استان هرمزگان وحدت و همدلی بین آحاد مردم این استان موج می‌زند و هرمزگان می‌تواند الگوی مناسبی از زندگی مسالمت آمیز و محبت آمیز اقوام و مذاهب مختلف برای سایر استان‌های کشور باشد.

در پایان این دیدار لوح یادبود دانشگاه ادیان و مذاهب تقدیم حجت الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده نماینده ولی فقیه و امام جمعه بندر عباس شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha