یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
علی خیاط

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان عرضه مفاهیم دینی را در قالب هنر، دارای اهمیت و ارزش خواند و از طلاب علوم دینی خواست در عرصه های گوناگون هنری به این نکته و استعداد توجه کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین علی خیاط در جمع طلاب مدرسه علمیه فاطمه الزهرا سلام الله علیها طوس ابتدا به شخصیت این بانوی بزرگوار پرداخت و واژه کوثر در قرآن کریم را منبع جوشان الهام بخشی دانست که منشا هر کثرت و فزونی دیگری از هر جهت است.

وی با بیان اینکه زهرای مرضیه سلام الله علیها مصداق کوثر، منبع کثرات و فزونی هاست، گفت: ایشان در همین عمر کوتاه خویش، پشتوانه پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم بود و به عنوان همسر، مادر و شخصیت برجسته ای در مقام مدافع ولایت، نقشی عالی را ایفا کردند و حضرت هنرمندانه از آن تهدیدها در دفاع از ولایت، فرصت ساختند.

مدیر حوزه علمیه خراسان مدیریت زمان و منابع، استفاده از کمترین امکانات و هزینه کردن آبرو از سوی حضرت فاطمه سلام الله علیها در راه دین گفت و البته خاطر نشان کرد که ایشان در خانه داری، همسرداری و فرزندپروری و در همه صحنه ها، خیر و برکت و در واقع "کوثر" بود.

وی استفاده از نورانیت وجود آن حضرت و مطالعه زوایای مختلف زندگی ایشان را برای بهره گیری بیش از پیش در حیات طلاب به ویژه بانوان طلبه، ارزشمند و لازم عنوان کرد.

حجت الاسلام والمسلمین خیاط در بخش دیگری از سخنانش از هنرمندی طلاب این مدرسه یاد کرد و عرضه مفاهیم دینی را در قالب هنر، دارای اهمیت و ارزش خواند و از طلاب علوم دینی خواست در عرصه های گوناگون هنری به این نکته و استعداد توجه کنند.

وی به توانمندی خواهران اشاره و ابراز کرد: باید قدر این توان را بدانند و از هنر خویش با توجه به اقتضائات موجود، مسیر رشد و پیشرفت را طی کنند.

مدیر حوزه علمیه خراسان در ادامه به برخی از مطالبی مطرح شده از سوی نمایندگان طلاب حاضر، پاسخ داد.

وی همچنین در جمع اساتید مدرسه علمیه فاطمه الزهرا (س)توس به برخی از سوال ها، پاسخ داد و نقش آفرینی نخبگان در تهیه اسناد بالادستی کشور را مطالبه این حوزه از مسئولان عنوان کرد.

حجت الاسلام والمسلمین خیاط توجه به اقتضائات بانوان در تحصیل و برگزاری دوره های دانش افزایی را مدنظر قرار داد و برنامه ریزی ها در این رابطه را یادآور شد.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha