شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/ کارشناس دینی گفت: سبک زندگی و سیره تربیتی حضرت زهرا(س) برای تمام بشریت درس و الگوی بی‌نظیری است.

به گزارش خبرگزاری حوزه در مازندران، فاطمه محضری، کارشناس دینی در جمع طلاب مدرسه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) بابل، ضمن اشاره به جامعیتِ ابعاد شخصیتی حضرت زهرا(سلام الله علیها)، بر الگو بودن آن بانوی بزرگ تاکید و اظهار کرد: با توجه به ابعاد شخصیتی حضرت زهرا(سلام الله علیها) و شاخصه‌های تکاملی که این ابعاد دارد، می‌توان گفت که سبک زندگی و سیره تربیتی ایشان برای تمام بشریت درس و الگوی بی‌نظیری است.

وی با برشمردن صفات و خصائصی از شخصیتِ فردی و اجتماعی آن حضرت، اظهار کرد: حضرت، در تمامِ معاشرت‌ها و امور زندگی، در ابعاد فردی و اجتماعی، ادب را رعایت می‌کردند، ما با الگوگیری از این خصیصه حضرت، می‌توانیم زندگی‌ خود را به سمت اخلاق محوری سوق بدهیم.

وی با اشاره به خصیصه‌ی امام شناسی حضرت زهرا(سلام الله علیها) تصریح کرد: آن حضرت توانستند با حرکت انقلابی خود، از امام زمان‌شان دفاع کنند، این دفاع جدای از مسئله همسری بود؛ در واقع ایشان از حریم امامت و ولایت دفاع کردند.

کارشناس دینی در ادامه افزود: دشمن شناسی و آگاهی به زمان، از دیگر ویژگی آن حضرت بود که در بزنگاه‌ها و موقعیت‌های حساس و بحرانی، غبار از چهره شبهات و انحرافات برمی‌داشتند و حقایق را بیان می‌کردند .

محضری تاکید کرد: برای جهانی‌سازیِ مکتبِ فاطمی، لازم است به زبان و ابزارِ روز مجهز باشیم و سیره و سبک زندگی حضرت را به دیگران بشناسانیم؛ دشمنان سعی دارند خصیصه‌های زن غربی را به عنوان الگو در جامعه اسلامی رواج دهند، ما در مقابل می‌توانیم با ابزارهای به روز و موثر و با زبانِ حالِ مخاطب و در کنار آن با بهره‌گیری از رسانه‌های دیداری و شنیداری، بهترین الگوی زن مسلمان را به همگان عرضه کنیم.

این کارشناس یادآور شد: فرهنگ فاطمی، گنجینه‌ای از معارف الهی است که باید جهانی شود، ما می‌توانیم در عرصه‌های مختلف نظیر علم و فناوری، ورزش و هنر، اخلاق، اعتقادات، مسائلِ سیاسی_اجتماعی و... به حضرت زهرا(سلام الله علیها) اقتدا کنیم، و این امر جز با ترویج آن‌ها برای نسل امروز به شیوه و زبان خودشان محقق نمی‌گردد.

محضری در پایان خاطرنشان کرد: دولتمردان، علما، دانشجویان، رسانه‌ها، قلم به دستان و... هر کدام به نحوی باید ترویج دهنده‌ی فکر، فرهنگ و معارف فاطمی باشند و در این میان جریان سازی یکی از اصولی است که در مسئله‌ی الگو پذیری از شخصیت حضرت زهرا(سلام الله علیها) موجب جهانی شدن این تفکر می‌شود.

انتهای خبر ۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha