شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مدیر حوزه علمیه قزوین

حوزه / مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: اعتکاف سدی محکم در برابر هجمه های فرهنگی و توطئه های دشمنان است و می‌تواند جوانان را ازآسیب های اجتماعی حفاظت و صیانت کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین اصغر عرفانی مدیر حوزه علمیه استان قزوین امروز در جلسه هماهنگی برنامه های اعتکاف در سال جاری که در اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزارشد گفت: اعتکاف یکی از بزرگترین هدایایی است که خداوند به جامعه ما عنایت کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی خاطرنشان کرد: اعتکاف ظرفیت معنوی عظیمی است که در متن اسلام تعبیه شده و نقش مهمی در رشد معنوی فرد و جامعه داشته و امروز باید همه مسئولین دستگاه های فرهنگی وکسانی که دغدغه دین و مذهب و فرهنگ دارند باید با تمام ظرفیت در خدمت برنامه های اعتکاف باشند تا بتوانیم یک اعتکاف متفاوت تر از سالهای گذشته در استان قزوین داشته باشیم.

وی ادامه داد: اعتکاف یک اردوی سیاحتی وآموزشی نیست، بلکه اعتکاف یک ظرفیت غنی وتمدن ساز ونیاز مبرم جامعه بشری است.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: اعتکاف سدی محکم در برابر هجمه های فرهنگی و توطئه های دشمنان است و می‌تواند جوانان را ازآسیب های اجتماعی حفاظت و صیانت کند

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد:امروز متاسفانه جامعه ای که باید سرشار از معنویت وکرامت انسانی باشد، مشاهده میکنیم که در کره زمین شبانه روز چه جنایت های مختلفی از سوی استکبار جهانی وصهیونیست انجام می شود که جای تاسف است.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: انسانی که به جایگاه متعالی خود رسیده که حتی فرشتگان بر او غبطه می خورند ولی امروز دست به جنایت های وحشیانه ای را مرتکب می شود که از آن کرامت انسانی خود بسیار فاصله گرفته است.

وی اظهار کرد: هرساله مردم و خصوصاً جوانان و نوجوانان زیادی در این برنامه فرهنگی حضور پیدا می‌کنند و از این فرصت بی نظیر بهره مند می‌شوند.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: اعتکاف موقعیت ویژه بندگی را ایجاد می‌کند و باید از این موقعیت استفاده کرد.

وی ادامه داد: خودسازی، محاسبه نفس، توبه و نیایش، نماز و تلاوت قرآن و استمداد از آستان قدس ربوبی از جمله فیوضات و برکات معنوی آئین اعتکاف است.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی عنوان کرد: انسان در اعتکاف در دریای رحمت الهی قرار می‌گیرد و تا زمانی که آدمی در این فضا قرار نگیرد قدر این عبادت را نمی‌داند.

وی ادامه داد: امروز ظرفیت اعتکاف نه تنها در کشور ما بلکه در آن سوی کشورهای مختلف دنیا گسترش وترویج داده شده که همه مدیران دستگاههای فرهنگی باید ب ا تمام ظرفیت درخدمت این برنامه باشند.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد:حوزه علمیه استان قزوین اعم از روحانیون، ائمه جمعه و جماعات و طلاب و اساتید نیز در برنامه ریزی منظم و با همکاری با ستاد اعتکاف در خدمت این برنامه عظیم معنوی هستند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha