دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
دیدار روحانیون شیعه و اهل سنت با کیشی شرق آشور ارمیه

حوزه/ کشیش داریاووش عزیزیان با بیان این که به برکت انقلاب اسلامی وحدت بین اقوام و ادیان در حال گسترش است، گفت: در آیات قرآن نیز بیان شده است خدای متعال انسان ها را در شعوب و قبایل مختلف آفریده است و اوج عقلانیت انسان این است که با این ادیان و اقوام به گفت‌وگو پرداخته و مشترکات را به دست بیاورند و بدان تمسک بجویند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام مرتضی بیگی امروز در دیدار جمعی از روحانیون شیعه و اهل سنت با کشیش عزیزیان که به مناسبت سال جدید میلادی در کلیسای ننه مریم ارومیه برگزار شد، با بیان این که همه انبیای الهی برای ایجاد صلح در بین ملل مبعوث شده اند، گفت: استعمار و استکبار برای چپاول ثروت های ملل به دنبال ایجاد اختلاف و تفرقه است و انسان ذاتا پاک خلق شده است و جریان غرب به دنبال از بین بردن این فطرت انسانی و آلوده کردن آن به گناه و معصیت است.

کارشناس فرهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی بیان داشت: در اصلِ دین فرقی بین ملت ها وجود ندارد و همه ادیان انسان را به صلح و آرامش دعوت می کنند و اگر به منویات ادیان الهی عمل شود استکبار نمی تواند قد علم کرده و در بین ملت ها اختلاف ایجاد کند.

وی افزود: غرب و استکبار به دنبال این است که همه ملت ها را نابود کند تا به قدرت و ثروت برسد و این زورگویی آن ها به اندازه ای گسترش یافته است که خود ملت های غربی نیز در اعتراض به دولت‌هایشان راهپیمایی می کنند.

حجت الاسلام بیگی اضافه کرد: امنیت ایران مدیون همراهی و اتحاد ادیان، مذاهب و اقوام است و باید آن را قدر بدانیم.

کشیش داریاووش عزیزیان نیز در این جلسه با بیان این که به برکت انقلاب اسلامی وحدت بین اقوام و ادیان در حال گسترش است، گفت: در آیات قرآن نیز بیان شده است خدای متعال انسان ها را در شعوب و قبایل مختلف آفریده است و اوج عقلانیت انسان این است که با این ادیان و اقوام به گفت‌وگو پرداخته و مشترکات را به دست بیاورند و بدان تمسک بجویند.

وی ادامه داد: صلح و خوبی کردن به دیگران مورد اتفاق همه ادیان است و نمی شود انتظار داشت همه به یک طریق فکر کنند و باید همدیگر را به صلح دعوت کنیم و در ایران همه ادیان و اقوام با صلح در کنار هم زندگی می کنند.

کشیش کلیسای شرق آشور ارومیه تاکید کرد: باید مهربانی ها و صلح را بین ملل و مردم گسترش دهیم که این مسئله موجب آرامش در بین مردم خواهد بود و گسترش نفرت بین ملل و ادیان و فرق موجب نفاق در جامعه می شود.

وی در پایان گفت: وضعیتی که نظام استکباری در سوریه، عراق، یمن، افغانستان خصوصا غزه به وجود آورده است قلب هر انسان آزاده ای را به درد می آورد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha