سه‌شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۳ |۲۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 28, 2024
آزادی زندانیان آزادی زندانیان

حوزه/کریم‌الله محبوبی مدیر ستاد دیه استان اردبیل نیز در این جشن اظهار داشت: امسال هشتمین جشن گلریزان بانوان خیر استان اردبیل درآستانه میلاد حضرت زهرا برگزار شد و در این روز مبارک ۳۰ نفر از زندانیان غیرعمد و مالی آزاد شدند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اردبیل ،هشتمین جشن گلریزان بانوان خیر استان اردبیل با حضور حجت‌الاسلام حسین کثیرلو رئیس‌کل دادگستری استان، کریم‌الله محبوبی مدیر ستاد دیه استان و جمعی از مسئولان و خیرین در آستانه میلاد حضرت زهرا (س) در سالن همایش ولایت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان اردبیل برگزار شد.

در این جشن حجت‌الاسلام کثیرلو رئیس‌کل دادگستری استان اردبیل اظهار داشت: حاج‌قاسم قهرمان بزرگی بود، این شهید با اینکه در جبهه، جنگ و مقاومت تخصص و تبحر خاصی داشت، اما حاج‌قاسم بود و این مردم؛ در هر حوزه‌ای، مشکلی ایجاد می‌شد حاج‌قاسم در آنجا حضور داشت؛ بعد از شهادتش هم رفتار و منش حاج‌قاسم در بین جوانان، مردان و زنان ما متبلور است.

وی اضافه کرد: رفتار و منش حاج‌قاسم نباید خاموش شود؛ در استان اردبیلی که در انجام کارهای خیر نمونه و پیشتاز است و جامعه خیرین زندانیان، از این استان آغاز شده، بایستی منش سردار دل‌ها نمود بیشتری داشته باشد.

رئیس‌کل دادگستری استان اردبیل تصریح کرد: در سال گذشته طبق بیانات ریاست قوه قضاییه قرار شد از سالروز شهادت حاج‌قاسم سلیمانی از این فضا نسبت به آزادسازی زندانیان استفاده کنیم و هر استانی ۶۳ نفر از جرایم زندانیان مالی و غیرعمدی را آزاد کند؛ این موضوع آن‌قدر استقبال شد که نتیجه‌اش طوری شد که در کل کشور ۳۶۰۰ نفر زندانی غیرعمد از زندان آزاد شدند و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به میلاد باسعادت حضرت زهرا (س) بیان داشت: هیچ تعبیری در آموزه‌های دینی بالاتر از این تعبیر ندیدم، وقتی پیغمبر خدا می‌فرمایند که حضرت زهرا سید، سرور و بزرگ همه زنان دنیا و بهشت است.

حجت‌الاسلام کثیرلو با تأکید بر اینکه مکتب حضرت زهرا، مکتبی است که مسئولیت ایجاد می‌کند، اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های حضرت زهرا (س) بحث مسئولیت‌پذیری یا به تعبیری وظیفه‌شناسی است؛ مسئولیت اول حضرت زهرا (س) تربیت فرزندانش بود، ایشان در کنار تربیت فرزند، خانه‌داری نیز می‌کردند و همچنین در اجتماع هم تأثیرگذار بودند.

کریم‌الله محبوبی مدیر ستاد دیه استان اردبیل نیز در این جشن اظهار داشت: امسال هشتمین جشن گلریزان بانوان خیر استان اردبیل درآستانه میلاد حضرت زهرا برگزار شد و در این روز مبارک ۳۰ نفر از زندانیان غیرعمد و مالی آزاد شدند.

وی افزود: در این جشن بانوان خیر استان اردبیل با اهدای کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود، زمینه آزادی این زندانیان را فراهم کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha