یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام جمعه سیراف

حوزه/ امام جمعه سیراف گفت: از صدر اسلام، زنان در دو زمینه ترویج اندیشه اسلامی و پیاده کردن عملی آن سهم بسزایی داشتند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از بوشهر، به مناسبت میلاد با سعادت حضرت زهرای مرضیه(س) شامگاه سه شنبه جشن باشکوهی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر سیراف برگزار شد.

حجت الاسلام صادق عاشوری امام جمعه سیراف در این مراسم بیان داشت: در مقابل مظلومیت تاریخی زن از تمدن یونان، روم، جاهلیت عرب و اروپای مسیحی تا تمدن امروزی غرب و القاء شعارهای التقاطی عوام‌فریبانه‌ای مثل «زن، زندگی، آزادی» که نقش و شخصیت زن را تنها در نیروی ارزان کار و خدمت به مردان خلاصه می‌کند، اسلام نسبت به زن دیدگاه کاملاً متفاوت دارد.

وی بیان داشت: همان‌طور که از صدر اسلام، زنان در دو زمینه ترویج اندیشه اسلامی و پیاده کردن عملی آن سهم بسزایی داشتند. تا آنجا که فرمودند «أَکْثَرُ اَلْخَیْرِ فِی اَلنِّسَاءِ» بیشتر خیر و نیکی در بانوان است.

امام جمعه سیراف ادامه داد: حکمت اکثر الخیر بودن بانوان عمدتا به‌ لحاظ رسالت خانواده‌داری است که به‌ دلیل اهمیت فوق‌العاده، نوعی جهاد معرفی شده است. میدان جهاد، یعنی عرصه مواجهه با مشکلات و مصائب فراوان. خانواده اساس نظام هر امّت و اجتماع است، زیرا ملت‌ها از خانواده‌ها تشکیل شده‌اند و قوام هر خانواده متکی و منوط‍ به‌زن است و بدون او خانواده مفهوم ندارد، چنان که بدون خانواده‌ها اجتماع بشری مفهوم ندارد، پس اگر اجتماع و زندگی اجتماعی را خیر بدانیم باید آن کس را که اساس و ریشه آن بسته بوجود اوست مظهر بالاترین خیر بدانیم.

حجت الاسلام عاشوری تأکید کرد: گذشته از عرصه‌های فرهنگی، در میدان‌های عمل نیز زن شانه به‌ شانه مرد، پرچم اسلام را به‌ اهتزاز درآورده است.

وی در پایان با اشاره به اینکه اسلام بین زن و مرد تفاوت قائل نیست، گفت: اسلام، نوع همکاری میان زن و مرد را به‌ توافق دلخواه آنان واگذار کرده تا براساس محبت و مودت، دوشادوش هم در حل مشکلات زندگی گام بردارند، در این میان، زن کاملاً مختار است؛ نه منقاد و فعال است و نه منفعل. حق مادری، در اسلام حق مقدسی است که تغییر و تبدیل نمی‌یابد هر چند که شرایط و اوضاع تغییر کند. همچنین زن در حقوق خود نیز با مرد مساوی است، ولی متشابه و متماثل نیست.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha