یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین استاد حسین انصاریان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه تاکنون به دعاهای حضرت زهرا سلام الله علیها به خوبی پرداخته نشده است گفت: اگر این دعاها به خوبی جمع آوری شود و روی آن کار علمی انجام شود یقینا تا حد ۵۰ جلد کتاب متقن خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ حسین انصاریان، شب گذشته در پنجمین همایش فاطمی ویژه اساتید، دانش آموختگان و کارمندان مرکز فقهی ائمه اطهار(علیهم السلام) به همراه خانواده هایشان که در سالن آیت الله العظمی فاضل لنکرانی(ره) این مرکز در قم برگزار شد به تبیین سیره صدیقه طاهره حضرت زهرا سلام الله علیها پرداخت و گفت: پیامبر گرامی اسلام(ص) طبق آیات شریف قرآن کریم به خاطر زحمات رسالت و هدایت مردم اجر مادی طلب نکرده است ولی طبق دستور خدای متعال از مردم یک اجر الهی، معنوی و ملکوتی درخواست کردند.

وی افزود: بدون روایات اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام لطایف قرآن کریم برایمان روشن نمی شود اما عده ای بعد از رحلت نبی مکرم اسلام(ص) مسیر تاریخ را منحرف کردند و اعلام کردند "حسبنا کتاب الله".

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان خاطرنشان کرد: این انحراف بزرگ تاریخ ضرر های زیادی به میلیاردها انسان زد و باعث شد مردم اهل بیت علیهم السلام را کنار بزنند و به گمراهی بیفتند.

این خطیب حوزوی ابراز داشت: توحید و نبوت و فقهی که اصحاب سقیفه ساختند توحید و نبوت اسلام نبود، امامت کفر را بنا نهادند و شرک ساختند.

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به توصیه حضرت زهرا(س) بعد از رحلت رسول گرامی اسلام(ص) به امتی که سقیفه را تشکیل دادند، اظهار کرد: حضرت فاطمه(س) به حکومت زمان خود گفت «شما یک جابه‌جایی انجام دادید و آن هم این است که قوی‌ترین پَر امت یعنی علی بن ابی طالب(ع) را چیدید و برنامه را به پرهای کوچکی دادید که هیچ قدرتی ندارند».

وی افزود: حضرت فاطمه(س) در نهایت به آنها هشدار داد این کار جابه‌جایی که شما کردید زخمی به دین خدا زد که تا قیامت داروی علاج نخواهد داشت.

استاد حوزه با بیان اینکه روز قیامت جای عمل نیست بلکه تنها جزای کردار مردم داده می شود گفت: خداوند متعال یکی از افرادی که اجر رسالت است را صدیقه کبری سلام الله علیها قرار داده است و شیعه واقعی با محبت و مودت اهل بیت پیامبر(ص) تجارتی می کند که نظیری ندارد.

این محقق و خطیب حوزوی ادامه داد: پیروی از اهل بیت(علیهم السلام) به زندگی مردم نظام می دهد و در نهایت به نفع خود امت است نه اینکه این مودت و اجر رسالت به سود شخص پیامبر اکرم(ص) باشد.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خطبه های پر برکت صدیقه کبری حضرت زهرا سلام الله علیها گفت: خطبه حضرت صدیقه کبری سلام الله علیها در مسجد یک معجزه علمیست.

وی با بیان اینکه تاکنون به دعاهای حضرت زهرا سلام الله علیها به خوبی پرداخته نشده است، افزود: اگر این دعاها به خوبی جمع آوری شود و روی آن کار علمی انجام شود یقینا تا حد ۵۰ جلد کتاب متقن خواهد بود.

استاد حوزه با بیان اینکه فداکاری و همراهی یک زن نقش زیادی در پیشرفت علمی و معنوی همسر خود دارد تأکید کرد: آیت الله العظمی بروجردی(ره) همسر فداکاری داشتند و آن مرجع بزرگ همواره می گفتند این زن باعث شد من بروجردی شوم؛ علامه طباطبایی (ره) نیز می گفتند که همسر من تلاش و صبر زیادی در راه عالم شدن من داشتند و این نشان می دهد که زن در محیط خانواده نقش زیادی در پیشرفت و ارتقای علمی و معنوی مرد دارد.

وی در پایان با اشاره به داستان حضرت مریم(سلام الله علیها) و سخن گفتن حضرت عیسی(ع) در گهواره، خاطرنشان کرد: حضرت مریم سلام الله علیها از یک عیسی عزیز و گرامی داشته شد اما حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها ۱۱ عیسی تحویل جهانیان داد که البته مردم توفیق نداشتند و منحرف شدند.

در ابتدای این مراسم مداحان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام به بیان مدح حضرت زهرای مرضیه سلام الله علیها پرداختند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha