شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مراسم بزرگداشت ایت الله مصباح یزدی

حوزه / در مراسمی با حضور نماینده ولی فقیه در استان قزوین، مراسم سالروز شهادت سردار قاسم سلیمانی و بزرگداشت آیت الله مصباح یزدی در قزوین برگزار شد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی مصباح یزدی شب گذشته در مراسم سالروز شهادت سردار قاسم سلیمانی و بزرگداشت آیت الله مصباح یزدی که در مسجد امام حسن عسکری شهرک کوثر قزوین برگزار شد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی گفت:سردار سلیمانی در عرصه نظامی کار بسیار بزرگی کرد و داعشی را که ساخته شده دنیای غرب بود و با تمام توان خود وارد سوریه و عراق شده بود را نابود کرد.

حجت الاسلام والمسلمین مصباح یزدی خاطرنشان کرد: راه و مکتب حاج قاسم سلیمانی باید ادامه یابد چرا که راه این شهید بزرگوار روشنای مسیر در برابر ظلم است و مهم‌ترین شخصیت حاج قاسم اخلاص برای خداوند و توجه به او در تمام امور زندگی بود و زبان‌زد بود.

فرزند آیت الله مصباح یزدی ادامه داد: همه باید تلاش کنیم در هر جایگاهی که هستیم پیروانی راستین برای مکتب شهید سلیمانی باشیم، مکتبی که اساس آن، توحید و خداباوری و معنویت است.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم آیت مصباح یزدی عنوان کرد: معمولاً مراسم بزرگداشت این افراد از این جهت گرفته می‌شود که از ویژگی‌های آنها که قابل الگوبرداری و درس گرفتن هستند، بهتر استفاده کنیم و اگر درباره آیت الله مصباح هم صحبتی می‌شود بهتراست بیشتر روی این ویژگی‌هایی که برای ما قابل استفاده است تمرکز کنیم.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: آیت الله مصباح همیشه تاکید داشت باید دقت کنیم که علم ما و چیزهایی که خواندیم به چه درد جامعه می‌خورد.

وی اظهار کرد: پرداختن به جنبه‌های علمی و مبارزاتی و اخلاص ایشان باعث شده بود خدا برکت به کارشان بدهد زمانی که در مدرسه حقانی تفسیر موضوعی قرآن داشت برای هر موضوع یک با قرآن را دوره می‌کرد و ایشان کتابخانه یا اتاق مطالعه جدا نداشتند همه کارهای علمی و تحقیقی شأن در کنار خانواده بود و تمرکز و دقت نظر عجیبی روی کار داشت و آثار و افکارشان برکت عجیبی داشت.

استاد حوزه علمیه قم به تواضع و ارادت قلبی عمیق آیت الله مصباح به رهبری معظم انقلاب اسلامی بیان کرد: جمله معرفی در این باب دارند و زیاد عنوان می‌کردند که هرچه بگردید مثل آقای خامنه ای پیدا نخواهید کرد همچنین توصیه دائمی ایشان به اخلاص و توسل به وجود اهل بیت زبانزد بود.

حجت الاسلام والمسلمین مصباح یزدی تصریح کرد:مرحوم پدرم می‌فرمود کار برای غیر خدا هیچ فایده‌ای ندارد و همیشه وقتی کسی التماس دعا داشت دعا می‌کردند خدا توفیق بدهد که وظایفتان را بشناسید و با اخلاص انجام بدهید
وی با بیان اینکه حاج قاسم در راه عمل به دستورات اسلام و آیت‌الله مصباح یزدی در راه علم و فکر اسلام تلاش کردند،خاطرنشان کرد: این دو شخصیت مکمل یکدیگر هستند، شهید سلیمانی، سرباز ولایت در میدان جنگ سخت و دیگری در میدان جنگ نرم و دفاع از مرزهای عقیدتی بودند.
حجت الاسلام والمسلمین مصباح یزدی ادامه داد: اخلاص، تکلیف مداری، توکل و توسل به اهل بیت(ع)، سخت کوشی، ولایت مداری، گذشت در امور شخصی از جمله ویژگی های فردی آیت الله مصباح بود.

وی همچنین یاد و خاطره شهدای حرکت کور تروریستی در کرمان را گرامیداشت داشت و آن جنایت را محکوم کرد.

یادآوری می شود: بعد از این مراسم، اقشار مختلف مردم اقدام اخیر حرکت خباثت آمیز استکبار جهانی در به شهادت رساندن جمعی از هموطنان در کرمان را محکوم و خواستار انتقام سخت از عاملین این حرکت وحشیانه شدند.

مراسم سالروز شهادت سردار سلیمانی و بزرگداشت آیت الله مصباح یزدی در قزوین


انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمد مهدی اسلامی IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
    0 0
    بقزوین شهر ما دارالعباده __ تمام مردمش صاحب اراده __ همه کوشش کنند دائم دیانت __ شود حاکم برند از بین خیانت _ خدا را حافظند در داخل دل __ نمی خواهند چون دل را کنند گِل__