سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام و المسلمین حاج ابوالقاسم دولابی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین حاج ابوالقاسم گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی به لطف الهی توانسته جهان را برای پیشوازی از تمدن نوین اسلامی آماده کند، کسی که معادله قدرت را با اتکای به قرآن به نفع اسلام در عالم اسلام بر هم زده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم دولابی، در اختتامیه کنگره بین المللی اندیشه های قرآنی مقام معظم رهبری که امروز در مشهد برگزار شد، ضمن اشاره به فاجعه دلسوز مشهد الشهدای سردار دل ها در کرمان و شهادت جمع کثیری از هم وطنانمان اشاره کرد و اظهار داشت: بررسی اندیشه های قرآنی مقام معظم رهبری را بسیار ارزشمند توصیف کرد.

مشاور رئیس‌جمهور در امور روحانیت و حوزه‌های علمیه در ادامه با اشاره به روایتی از پیامبر اعظم (ص)، قرآن شفاعت گری است که شفاعت آن پذیرفته می شود، قرآن اگر نفرین کند، نفرین آن ردخور ندارد، اظهار داشت: هرکسی قرآن را پشت سر خود قرار دهد، قرآن او را نفرین خواهد کرد، قرآن بهترین راهنماست و انسان را به بهترین راه ها هدایت می کند.

وی با بیان این که قرآن کریم حقایق هستی را به خوبی تبیین نموده، کتابی است که میان حق و باطل فاصله می اندازد. اظهار داشت: ظاهر قرآن احکام و باطن آن علوم و حقایقی است که از آن برداشت می شود.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که قرآن ظاهری بسیار زیبا و باطنی عمیق و ریشه های مستحکم دارد، اظهار داشت: مطالب جدید و شگفت انگیز قرآن هیچ گاه کهنه نمی شود؛ قرآن کریم چراغ هدایت و نورافکن مسیر حکمت است. کسی که ویژگی های قرآن را بفهمد قرآن او را به سوی مغفرت الهی هدایت می کند.

وی با بیان این که قرآن کریم در نظام مقدس اسلامی به برکت خون شهدا اقامه شده است، احکام الله در حد توان در سطح جامعه اسلامی اجرا شده است، اضافه کرد: تحقق و حاکمیت قران کریم مایه خشم دشمنان است؛ این دشمنی هایی که استکبار جهانی با ایران اسلامی دارد دشمنی با قران است که در این کشور به دست حکیم و امامی زمان شناس امام خمینی و رهبر فرزانه ایشان امام خامنه ای متجلی و متبلور شده است.

وی افزود: اگر امروز شاهد دشمنی استکبار جهانی هستیم که سردار دلها را به شهادت می رساند به خاطر خصومتی است که از ملت ایران دارد و شهادت عاشقان سردار نیز به خاطر کینه ای است که از این نظام اسلامی دارند.

وی نقش رهبر معظم انقلاب اسلامی را در نشر و توسعه و گسترش قرآن در کشور را بی بدیل دانست و ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی به لطف الهی توانسته جهان را برای پیشوازی از تمدن نوین اسلامی آماده کند، کسی که معادله قدرت را با اتکای به قرآن به نفع اسلام در عالم اسلام به هم زده است.

حجت الاسلام و المسلمین دولابی با بیان اینکه امام خامنه ای با تبیین روحیه مقاومت که دال مرکزی آیات قرآنی است را در میان جوامع اسلامی ترویج و منقح نمود، تأکید کرد: رژیم غاصب صهیونیستی که در جنگ ۶ روزه چند کشور بزرگ اسلامی را شکست داده است و اراضی اشغالی آن را سال ها پس نداده، قریب به سه ماه است از یک هسته مقاومت بر نیامده و دست به مظلوم کشی و کشتار بیش از ۸ هزار کودک زده است.

وی با بیان این که هسته مقاومت در جهان اسلام درس مقاومت را از رهبری گرفته که ایشان درس مقاومت را از قرآن کریم متاخذ نموده است، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب جریان طاغوت ستیزی را از قرآن فرا گرفته است و این جریان مایه اقتدار امت اسلامی شده قدرت امت اسلام در جهان از همه دهه ها و سده های گذشته بیشتر است.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که خطابات قرآن مشمول تمام انسان ها به گستره تاریخ است، اظهار داشت: معاصران نزول و آیندگان مبتنی بر گذاره های منطقی به روز و ناظر به شرایط و اقتضائات هدایت مخاطبان اعصار را به دست گرفته است ایشان به گونه ای سخن می گوید که آیندگان نیز از آن بهره ببرند. قرآن کریم مخاطب اولیه و ثانویه دارد.

وی در ادامه به فرازهایی از آیات نورانی سوره انسان اشاره نمود و ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در تفسیر فرازهایی از سوره انسان به شرایط نزول آیات توجه نموده است و وظایف فردی و اجتماعی مخاطبان را ناظر به شرایط، به خوبی تبیین نموده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha