دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
image.png

رئیس جامعه المصطفی العالمیه گفت: از عجایب روزگار این است کسانی که در مسئله حقوق زن و فروپاشی نهاد خانواده باید شرمنده و پاسخگوی جهان باشند، در جایگاه طلبکار قرار گرفته‌اند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، جمعی از بانوان دانشجوی ایتالیایی که برای شرکت در دوره موسسه آموزش‌های کوتاه‌مدت و فرصت‌های‌ مطالعاتی المصطفی در قم به سر می‌برند، با حجت الاسلام والمسلمین عباسی دیدار کردند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علی عباسی رئیس جامعةالمصطفی در این جلسه ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) و تسلیت به مناسبت حادثه تلخ تروریستی در کرمان، اظهار داشت: دنیای ما در چند ماه گذشته شاهد جنایاتی بی‌سابقه توسط رژیم صهیونیستی است که در برابر چشمان جهان و سکوت مجامع بین المللی، ده‌ها هزار انسان بی‌گناه، قربانی خشونتی وحشیانه شده‌اند.

وی با گرامی داشت یاد شهدای جبهه مقاومت از جمله شهید حاج قاسم سلیمانی و هم‌رزمان ایشان، نصرت مسلمانان و نجات مردم مظلوم فلسطین و منطقه را از شرّ جنایتکاران صهیونیست از خداوند متعال مسئلت نمود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی در ادامه با اشاره به تحصیل ده‌ها هزار دانش‌پژوه از بیش از ۱۳۰ ملیت در جامعةالمصطفی، ابراز داشت: نزدیک به دویست رشته، گرایش و مقطع در سه حوزه علوم اسلامی، علوم انسانی و زبان و فرهنگ در جامعةالمصطفی ارائه می‌شود و مدارک این مرکز علمی از سوی وزارت علوم صادر می‌گردد.

وی عضویت در اتحادیه‌های معتبر دانشگاهی جهان را یکی از ویژگی‌های المصطفی برشمرد و اظهار کرد: المصطفی بر اساس راهبرد انقلاب اسلامی، آغوش خود را به روی همه مذاهب اسلامی و ادیان الهی گشوده است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عباسی اظهار کرد: جامعةالمصطفی در واحدهای داخل و خارج از کشور خود میزبان فراگیران از مذاهب مختلف اسلامی است که بر اساس آموزه‌های مذهبی خود و با نگاه تقریبی در کنار یکدیگر به تحصیل مشغول هستند.

رئیس المصطفی دفاع از مسلمانان و تلاش برای عزت امت اسلامی را از راهبردهای اساسی انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: امروز شاهد هستیم گروه‌هایی که حامی اندیشه انقلاب اسلامی در منطقه به شمار می‌آیند، اصلی‌ترین و شاید تنها جریان هستند که از ملت مظلوم فلسطین حمایت می‌نمایند؛ در حالی که مردم فلسطین، از برادران و خواهران اهل سنت ما به شمار می‌آیند. در مقابل، کسانی که با نگاه افراطی، سایر مذاهب را بیرون از دایره اسلام می‌خواندند، در برابر این جنایات سکوت اختیار کرده‌اند.

وی افزود: این حقیقت نشان می‌دهد گروه‌های تکفیری و تندرو تنها برای ایجاد تفرقه میان مسلمانان پدید آمده‌اند و هرگز دلسوز واقعی هیچ طایفه‌ای از امت اسلامی نخواهند بود.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی با اشاره به تحولات گسترده جهانی در عصر حاضر، تصریح کرد: در چند قرن گذشته تمدن مادی بر زندگی بشر تسلط یافت و به تدریج خود را به عنوان یک فرهنگ و جریان مسلط به جهان تحمیل نمود. البته در این دوره پیشرفت‌هایی در حوزه علم و فناوری رقم خورد اما در کنار آن، حوادثی برای بشر رخ داده است که باید مورد توجه ما قرار گیرد.

وی تمدن جدید را مبتنی بر نگاه مادی به جهان خواند و اذعان داشت: این نگاه سودمحور، لذت جو و فردگرا، به ناهنجاری‌ها و مشکلات و درگیری‌های گسترده‌ای در جهان انجامیده است. هنوز هم در بسیاری از کشورهای آفریقایی آثار تلخ استعمار برجای مانده است و مردم با وجود برخورداری از بهترین منابع و نعمت‌های خدادادی، در فقر و گرسنگی مطلق به سر برده و می برند و منابع آنان همچنان نیز توسط استعمار غربی غارت می‌شود.

رئیس المصطفی در ادامه با اشاره به گوشه‌هایی از جنایات قدرت‌های استعمارگر، به زمینه‌ها و انگیزه‌های تشکیل رژیم صهیونیستی در منطقه غرب آسیا در دوران استعمار جدید پرداخت و ابراز داشت: دولت‌های سلطه‌گر که برای اجرای برنامه‌های استعماری خود در منطقه ما طراحی چند صد ساله دارند تنها رقیب در برابر خود را تمدن اسلامی می‌دانند و برای کنترل این رقیب تمدنی، دست به تشکیل رژیم صهیونیستی در منطقه به عنوان پایگاه حفظ استعمار زده‌اند.

وی حاکمان سلطه‌جو در برخی کشورهای غربی را منشأ اصلی همه درگیری‌ها دانست و یادآور شد: دنیا امروز در مسیر گذار از یک تمدن منفعت‌طلب و سلطه‌گر به سمت یک تمدن آزادی‌بخش و عدالت‌محور قرار دارد و باید از خداوند طلب نماییم تا ما را در مسیر حق ثابت قدم بدارد.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی جبهه حق را پیروز نهایی این نبرد تمدنی دانست و خاطرنشان کرد: البته این رویارویی آزمایشی الهی برای همه ما به شمار می‌آید و باید تلاش کنیم در مسیر الهی، تا آخرین لحظه ایستادگی نماییم. همه ما در این مسیر وظیفه‌ای برعهده داریم و شما دانشجویان عزیز در غرب نیز باید با فعالیت فرهنگی و علمی خود، معرف و پرچمدار تمدن اسلامی در جهان باشید.

رئیس جامعةالمصطفی در پایان یکی از آسیب‌های مهم تمدن غربی را متوجه کانون خانواده دانست و ابراز داشت: از عجایب روزگار این است کسانی که در مسئله حقوق زن و فروپاشی نهاد خانواده باید شرمنده و پاسخگوی جهان باشند، در جایگاه طلبکار قرار گرفته‌اند. شما خواهران محترم در این مسئله، تکلیفی الهی دارید و با یاری خدا باید به این رسالت عمل نموده، با حضور فعال و اثرگذار همراه با اخلاق و عفت در جامعه، الگوهای عملی و راستین زن مسلمان برای همه عالم باشید.

کسانی که در حقوق زن و فروپاشی خانواده باید شرمنده و پاسخگو باشند، طلبکار شده اند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha