یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ نماز جمعه ماکو

حوزه/ حجت الاسلام هاشمی گفت: برای برای کشف و تربیت نیروهای نخبه ساختاری هدفمند ایجاد شود و از فکر و جسم آن ها نیز مراقبت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام سید محمد هاشمی امروز در خطبه های نماز جمعه شهرستان ماکو که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، با تسلیت شهادت جمعی از هموطنانمان در حادثه تروریستی کرمان، اظهار داشت: فتنه ترفندی سیاسی اجتماعی است که از آمیزش حق و باطل و پنهان نمودن باطل در پوسته حق با هدف اغفال و فریفتن مردم برای رسیدن به مقاصدی شوم طرح ریزی می شود.

وی ادامه داد: در فتنه‌ی ۸۸ سران فتنه با شعار تقلب در انتخابات آمدند، اما هدف اصلی آنان، زا بین بردن دین اسلام، ولایت و براندازی نظام مقدس اسلامی بود. این امر با روزه‌خواری در روز قدس و شعار نه غزه نه لبنان شروع شد و با به آتش کشیدن مساجد ادامه یافت و به تمثال حضرت امام، عزای اباعبدالله و اهانت شد و روز عاشورا بود که مردم به این بصیرت رسیدند قصد اصحاب فتنه را فهمیدند و در روز نهم وی به خیابان ها آمدند و از ارزشهای دینی و انقلابی و نظام و ولایت دفاع کردند.

امام جمعه ماکو خاطرنشان کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های فتنه، شخصیت محوری به جای حقیقت‌محوری است. در شرایط فتنه، شخصیت افراد است که معیار حقیقت قرار می گیرد و سوابق آنان، راهزن اندیشه و فکر انسان می‌شود. تمرکز بر گذشته افراد و بزرگنمایی پیشینه آنان، مانع دیدن وضعیت فعلی و پیش‌بینی آینده آنان خواهد شد.

وی افزود: در فتنه ۸۸ بازیگران در میدان دشمن، خواص بی‌بصیرت بودند. به خاطر سوابق درخشانی که داشتند، مردم آنها را معیار حق قرار داده و حقیقت برای آنان پوشیده ماند. اما بصیرت در زیرسایه‌ی ولایت‌پذیری است، که حقیقت را در فتنه‌ها آشکار می‌کند.

حجت الاسلام هاشمی در ادامه با بیان این که مکتب حاج قاسم سلیمانی، مکتب بصیرت در زیر سایه‌ی ولایت‌پذیری است، اضافه کرد: میزان ولایت پذیری حاج قاسم در برابر رهبری به حدی بود که حتی اگر در مسأله‌ای نظر متفاوتی با رهبری داشت، کاملا تسلیم نظر رهبری می‌شد و در تحقق آن صادقانه عمل می‌کرد.

وی ادامه داد: در سال های گذشته در دی ماه با از دست دادن سرمایه‌های بزرگ انسانی مانند، سردار سلیمانی، علامه مصباح و ...، نه تنها ملت ایران، بلکه جهان اسلام عزادار شد. اما خون شهید حاج قاسم سلیمانی و فخری زاده، از نو به انقلاب حیات بخشید و سلیمانی‌ها پرورش داد. شجره طیبه‌ی نظام جمهوری اسلامی به برکت خون هزاران شهید، استوار مانده و ریشه دوانده است؛ اما بقا و طراوت این میراث گرانقدر در گرو دو اقدام بنیادی است.

امام جمعه ماکو افزود: برای برای کشف و تربیت نیروهای نخبه ساختاری هدفمند ایجاد شود و از فکر و جسم آن ها نیز مراقبت شود.

وی اضافه کرد: دشمن بیدار است و در اجرای طرح های خبیثانه خود مصمم و هوشیار؛ لذا ما نیز باید هوشیاری و اراده خود را، برای مبارزه و شکست طاغوت به نمایش بگذاریم. شهادت، فیضی است بزرگ که نائل شدن به آن توفیق می‌خواهد و نصیب هر نفسی نخواهد شد. هر چند دعای مجاهدان این است که از طریق شهادت به جوار الهی برسند؛ اما دیگران نیز وظیفه‌ای دارند و آن حفظ این سرمایه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha