یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 1130040
۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۲
تصاویر/ دیدار اعضاء دبیرخانه کنگره علامه بهابادی با آیت الله کریمی جهرمی

حوزه/ آیت الله کریمی جهرمی گفت: شهر گلپایگان از ارزش و اعتبار خوبی برخوردار است و اگر عالمی کار ناصوابی انجام دهد؛ نه تنها به امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف پایبند نبوده؛ بلکه به آبروی شهر لطمه می زند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله کریمی جهرمی در جمع طلاب و فضلای گلپایگانی مقیم قم ضمن تبریک ولادت حضرت زهرا (سلام الله علیها)، به روایتی از امام صادق علیه السلام اشاره کرد و اظهار داشت: حضرت فرمودند: « مَنْ تَعَلَّمَ الْعِلْمَ وَ عَمِلَ بِهِ وَ عَلَّمَ لِلّهِ، دُعیَ فی مَلَکُوتِ السَّماواتِ عَظیما، فَقیلَ: تَعَلَّمَ لِلّهِ، وَ عَمِلَ لِلّهِ، وَ عَلَّمَ لِلّهِ / هر کس برای خدا دانش بیاموزد و به آن عمل کند و به دیگران آموزش دهد، در ملکوت آسمان ها، به بزرگی یاد شود و گویند: برای خدا آموخت و برای خدا عمل کرد و برای خدا آموزش داد».

وی ابراز داشت: آیت الله گلپایگانی زندگی خود را برای خدا داشتند و علم و عمل و درس و بحث خود را برای رضای او انجام می دادند.

این استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان ساخت: شما طلاب هم مشمول این روایت هستید و فردی که این سه ویژگی را داشته باشد، خداوند شعبه ای از عظمت را به او عطا می کند.

آیت الله کریمی جهرمی بیان داشت: سه منطقه گلپایگان، خوانسار و خمین از مناطق عالم‌خیز است که انصافا عالمان آنها شرف و افتخار عالم اسلام هستند.

این استاد اخلاق در پایان اظهار داشت: شهر گلپایگان از ارزش و اعتبار خوبی برخوردار است و اگر عالمی کار ناصوابی انجام دهد؛ نه تنها به امام زمان پایبند نبوده؛ بلکه به آبروی شهر لطمه می زند.

توصیه‌های اخلاقی آیت‌الله کریمی جهرمی

در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین نکونام، نماینده طلاب و فضلای گلپایگان به ایراد سخن پرداخت و گفت: علما و فقهای شیعه همیشه حافظ مکتب اهل بیت(ع) بودند و در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نداشتند و در کنار یکدیگر برای اعتلای این مکتب تلاش و فداکاری نمودند و به همین دلیل است که امام خمینی (ره) به آیت الله گلپایگانی می فرماید: خدمات حضرت مستطاب عالی در طول مبارزات فراموش نخواهد شد.

نماینده طلاب و فضلای گلپایگان به نظر رهبر معظم انقلاب درباره آیت الله گلپایگانی اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب گفتند: «ایشان دارای خصوصیات برجسته بودند که بارزترین آنها صلابت در امر دین و ایستادگی بر سر مواضعی که بر اساس تشخیص دینی اتخاذ می کردند».

توصیه‌های اخلاقی آیت‌الله کریمی جهرمی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha