یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
جلسه طلاب منطقه کاشان

حوزه/ مفسر قرآن کریم گفت: روحانیت باید فرزندان خود را به طلبگی تشویق نماید؛ چراکه جامعه نیاز زیادی به طلاب و روحانیون دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در اجتماع بزرگ خانوادگی طلاب و فضلای منطقه کاشان که به مناسبت ولادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) در مجتمع یاوران حضرت مهدی (عج) جمکران برگزار شد، اظهار داشت: طلاب نباید از توهین‌ها و بی‌مهری‌های عده‌ای دلسرد شوند؛ چراکه خداوند متعال در سه جای قرآن فرموده است: منظور قرآن از «لِیُظْهِرَهُ عَلَی الدِّینِ کُلِّه / دین اسلام کره زمین را فرا خواهد گرفت».

وی بالاترین وظیفه روحانیت را جهاد تبیین ذکر کرد و گفت: تبیین باید بر مبنای قرآن باشد لِتُبَیِّنَ لِلنَّاسِ مَا نُزِّلَ إِلَیْهِمْ و نباید هیچ روزی از عمر ما بدون تلاوت و تدبر در قرآن بگذرد.

این مفسر قرآن کریم ابراز داشت: دعا کردن برای خانواده از وظایف ماست تا خدای متعال، آنان را نور چشم ما قرار دهد.

استاد قرائتی با اشاره به حوادث غزه و سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی خاطرنشان ساخت: عده‌ای به برخی از آیات قرآن عمل می‌کنند مثل نماز و عبادت؛ اما «أَشِدَّاء عَلَی الْکُفَّار» نبوده و حتی حاضر به دعاکردن برای مجاهدان راه خدا نمی شوند.

وی با اشاره به آیه وَ اجْعَلْنا لِلْمُتَّقِینَ إِماماً، بیان داشت: تا روحانیت الگو نباشد، نمی تواند در دیگران تأثیرگذار باشد و هر علمی که پایان آن به سجده و تقرب به خدای متعال منجر نشود، ارزشی ندارد.

این مفسر قرآن کریم اظهار داشت: کار همسران در خانه جهاد است و روحانیت باید فرزندان خود را به طلبگی تشویق نماید؛ چراکه جامعه نیاز زیادی به طلاب و روحانیون دارد.

سخنران این جلسه در پایان با تأکید بر اینکه باید از فرصت ها استفاده کرد، ابراز داشت: عمر ما کوتاه است و تمام کارها و تحقیقات ما باید یا واجب باشد یا مستحب و یا نفعی برای دیگران داشته باشد؛ وگرنه در پیشگاه خداوند متعال مسئول هستیم.

روحانیون فرزندان خود را به طلبگی تشویق کنند

در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین صبوحی، نماینده طلاب کاشان گفت: مهمترین شاخصه زندگی حضرت زهرا (سلام الله علیها) جهاد تبیین و زمان شناسی بوده و تبیین جایگاه ولیّ خدا، اهمیت دشمن شناسی و ثمرات حاکمیت حکومت دینی در جامعه، از ویژگی‌های خطبه‌های حضرت زهرا (س) می باشد.

وی ادامه داد: حضور آن حضرت در عرصه‌های مختلف تربیتی، دفاع از مظلوم و دعوت به مشارکت و انتخاب درست به عنوان الگویی برای امروز حوزه هاست و روحانیت رسالتی بزرگ در عرصه تبیین حکومت دینی و ثمرات آن و دفاع از مظلوم خاصه مردم مظلوم غزه و دعوت به مشارکت مردم در انتخابات دارد که مقام معظم رهبری نیز بارها بر آن تأکید نموده اند.

نماینده طلاب و فضلای کاشان با اشاره به اینکه دوره جدید مجمع نمایندگان طلاب، تحرک بیشتری نسبت به دوره‌های قبل دارد و مصمم است گام‌های بزرگی برای حوزه بردارد، گفت: تشکیل کارگروه فرهنگی برای شناخت نیازها و ظرفیت‌ها و مساعدت‌های موردی به طلاب نیازمند، تقویت صندوق قرض الحسنه، تشکیل جلسه هم اندیشی و تبیین شاخصه‌های حوزه انقلابی، بخشی از عملکرد نمایندگان طلاب منطقه کاشان در دوره جدید است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha