شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
هلال‌احمر روحیه کمک به دیگران را در نسل‌های آینده تقویت می‌کند

حوزه/مدیر حوزه‌های علمیه رفع بسیاری از مشکلات را در سایه همفکری و همراهی دستگاه‌های خصوصی و دولتی دانست و گفت: به هم‌پیوستگی و اقدامات شبکه‎ای منجر به موفقیت می‌شود بنابراین دستگاه‎های اجرایی در ارتباط با دیگر دستگاه‎ها و نهادها باید تعامل داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یزد،آیت‌الله اعرافی، روز جمعه در دیدار مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان با قدردانی از تلاش‌ها و خدمات اجتماعی نیروهای جمعیت هلال‌احمر استان و با بیان اینکه در نظام امدادی، خدمات زیادی در اسلام وجود دارد که در کمک‌رسانی به مردم بسیار مهم است گفت: در این آئین، تأمین نیازهای مادی، معنوی، اخلاقی و دینی و فکری زندگی اهمیت دارد و نیروهای هلال‌احمر معمولاً در شرایط سخت به کمک مردم می‌روند و به آنها امدادرسانی می‌کنند.

وی فعالیت در قبال جامعه را تعالی و زندگی و تأمین نیازهای زیستی و حیاتی خواند و افزود: هر دو اهمیت زیادی دارد و تأکیدات زیادی بر تأمین نیازها شده است به‌طوری‌که اسلام، نظامی جامع است و بسیاری از تأمین نیازها در آن اختصاص به شیعیان و مسلمانان ندارد و تأمین نیازهای انسان و حقوق بشر موردتوجه است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور رفع بسیاری از مشکلات را در سایه همفکری و همراهی دستگاه‌های خصوصی و دولتی دانست و گفت: به هم‌پیوستگی و اقدامات شبکه‎ای منجر به موفقیت می‌شود بنابراین دستگاه‎های اجرایی در ارتباط با دیگر دستگاه‎ها و نهادها باید تعامل داشته باشند.

امام‌جمعه میبد منابع انسانی را در ترسیم افق‌های روشن در آینده با اهمیت خواند و تأکید کرد: باید در حوزه منابع انسانی سرمایه‌گذاری کرد.

آیت‌الله اعرافی با تأکید بر ارائه دوره های تخصصی و آموزش‌های لازم به جوانان داوطلب و امدادگران و نجات گران گفت: توجه به مباحث اعتقادی و دینی و دوره‌های آموزشی و تبیینی هم در این زمینه کارساز است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: چراکه توجه به چنین موضوعاتی سبب می‌شود روحیه کمک به دیگران به نسل‌های بعدی هم انتقال پیدا کند و تمام جوانان با روحیه دین‌داری اقدام به حضور در عرصه فعالیت‌های مختلف اجتماعی کنند.

محمد عشقی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان یزد هم در این جلسه با ارائه گزارشی گفت: هلال‌احمر یک نهاد غیردولتی است که وظایف خیرخواهانه را به دوش گرفته است و اولین پرچمی که در حوادث برافراشته می‌شود، پرچم هلال‌احمر است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان بابیان اینکه توسعه خانه‌های هلال نقش مهمی در تقویت خدمات‌دهی به مردم در زمان بروز حوادث دارد افزود: این خانه‌ها می‌توانند تمامی وظایف و تکالیف جمعیت هلال‌احمر را با همکاری جوامع محلی اجرا کنند و به دلیل شرایط خاص اقلیمی کشور، چرخه مدیریت بحران دارای جایگاه ویژه‌ای است و اگر اقدامات آماده‌سازی قبلی برای مواجهه با بحران مناسب باشد در زمان بروز حادثه می‌توان تبعات ناشی از حادثه را کاهش داد.

عشقی بابیان اینکه ۹۰ خانه هلال در استان راه‌اندازی شده و تیم بندی‌های خاص امدادی و جوانان شده و فعالیت‌های داوطلبانه در مناسبت‌ها انجام می‌دهند، گفت: در این چارچوب افزایش سرمایه اجتماعی با جلب همکاری مردم در دستور کار جمعیت هلال‌احمر قرار دارد و در این رویکرد اقدامات بر اساس نیازهای واقعی مردم است.

حجت‌الاسلام شعشعی مسئول دفتر نماینده ولی‌فقیه جمعیت هلال‌احمر استان هم با اشاره به کانون فعالیت‌های طلاب از دهه ۹۰ در هلال‌احمر گفت: ازآنجاکه استان یزد حادثه‌خیز است؛ مجهز کردن طلاب به این ابزار می‌تواند کمک‌کننده باشد.

وی افزود: از این نظر که طلاب محل رجوع مردم هستند، وقتی با امداد و کمک‌های اولیه آشنایی بیشتری داشته باشند این آموزش‌ها هم برای خودشان، هم برای خانواده‌هایشان و هم برای اجتماعی که در آن حضور دارند، می‌تواند مفید باشد.

حجت‌الاسلام شعشعی خاطرنشان کرد: قرار است برای خانواده‌های طلاب برنامه‌های فرهنگی و آموزشی داشته باشیم و مسائل کمک‌های اولیه در مواجه با حوادث را آموزش دهیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha