یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تبریز

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: امدادرسانی در سطح جهان به عنوان هنجار و ارزش انسانی خودنمایی کرده و خود را به عنوان ارزش برای ملت تحمیل می‌کند و هر کس، اختلالی در امدادرسانی ایجاد کند، بویی از انسانیت نبرده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در بزرگترین مانور امداد و نجات و اسکان اضطراری ۱۰ هزار نفری تبریز گفت: خدا قوت عرض می‌کنم خدمت کلیه دستگاه‌های حاضر در این مانور که در جهت برگزاری این مانور بزرگ با هلال احمر همکاری داشتند. مخصوصا همکاری و همیاری زنان و خواهران گرامی که در برپایی این رزمایش به برادران عزیز کمک کردند.

وی افزود: برگزاری مانور می‌تواند انتظارات واقع گرایانه از توانایی‌های بالقوه از جمله برنامه ریزی، ساماندهی و چینش نیروها و مسئولیت پذیری افراد را ارزیابی و مشخص کند، مانور در این سطح گسترده، هزینه بر است اما این هزینه نوعی سرمایه گذاری برای بهره برداری بالا در نجات باارزش ترین مخلوق هستی یعنی انسان است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم ادامه داد: با توجه به نگرش انسانی اسلام و انقلاب به انسان و امداد و نجات دیگران به ویژه انسان‌های ناتوان و مجروح، این مسئله امری خداپسند است. آموزه‌های قرآنی نیز به ما می‌‍فرمایند که مؤمنان باید به مدد دیگران به ویژه افراد حادثه دیده برخیزند و کسانی که در این مسیر اقدام نمی‌کنند، سرزنش می‌شوند.

وی گفت: جامعه، ترکیبی از انسان‌هایی است که برای رفع نیازهای یکدیگر در مجموعه‌های قومی، ملتی و امتی دور هم گرد آمده‌اند تا ضمن یاری به یکدیگر در راستای دستیابی به کمال و آرامش، مشکلات و چالش‌های پیش روی فرد و جامعه را برداشته و به همدیگر مدد رسانند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی افزود: امدادرسانی در سطح جهان به عنوان هنجار و ارزش انسانی خودنمایی کرده و خود را به عنوان ارزش برای ملت تحمیل می‌کند و هر کس، اختلالی در امدادرسانی ایجاد کند، بویی از انسانیت نبرده است. مانند رژیم وحشی و کودک کش صهیونیستی که مانع امدادرسانی به مظلومان غزه است و کوچک‌ترین پایبندی به اصول و قواعد بین الملل در زمان جنگ ندارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha