شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تبریز

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: هلال احمر مثل نیروهای مسلح همیشه باید آماده باشد و در هنگام بروز حوادث حضور واقعی و موثر و کارگشا داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد تقی آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در دیدار با پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر با بیان این‌که مردم آذربایجان شرقی، مردمی غیور و شجاعی هستند، اظهار کرد: مردم این خطه در صحنه‌های گوناگون و حتی از زمان قبل انقلاب و دوران مشروطه نیز همیشه پیشتاز و پیشقدم بودند و در دفاع مقدس نیز لشکر عاشورا، پیشقراول لشکرهای دیگر بود.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری، همواره در دیدارهای ۲۹ بهمن خود با مردم تبریز اشاره می‌کنند که آذربایجان، پرچمدار و سر ایران است و این موقعیت می‌طلبد که نهادهای این استان نیز نمونه باشند.

امام جمعه تبریز بیان کرد: هلال احمر یک نهاد مردمی است که اعضای آن داوطلبانه خدمات رسانی می‌کنند. چند نهاد در سطح دنیا داریم که شناخته شده هستند مثل هلال احمر، اورژانس و پلیس که در بین مردم محبوب و مقبول هستند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: اگر حادثه ای اتفاق بیفتد ما می‌بینیم که هلال احمر به عنوان اولین گروه مشغول امدادرسانی می‌شود. در هر اتفاق، حادثه، سانحه، سیل، زلزله، طوفان و آتش سوزی داوطلبان و امدادهوایی این جمعیت به کمک مردم می‌شتابند.

وی افزود: ما قدر داوطلبان را می دانیم. از جمله تفاوت هلال احمر با سایر نهادهای دیگر در منظومه فکری رهبری، این است که هلال احمر باید دو مسئله تحرک و حضور دائم را مد نظر قرار دهد.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم توضیح داد: هلال احمر مثل نیروهای مسلح همیشه باید آماده باشد و در هنگام بروز حوادث حضور واقعی و موثر و کارگشا داشته باشند.

وی ادامه داد: این حالت باید از تمام جهات در هلال احمر حفظ شود. هلال احمر به عنوان یک نهاد امدادرسان در ذهن مردم ما نقش بسته است.

امام جمعه تبریز توضیح داد: اقدامات هلال احمر تنها مربوط به داخل کشور نیست و اگر در خارج از کشور هم مردم آسیب دیده باشند هلال احمر کشور ما به آنها امدادرسانی می‌کند.

وی با بیان اینکه هلال احمر نهادی مردم نهاد است و در دل مردم جای دارد افزود: هلال احمر در زلزله ترکیه نقش به سزایی داشت. هلال احمر افتخار کشور ما است و باید از نظر لجستیک و امکانات تجهیز شوند.

امام جمعه تبریز، حضور فعال هلال احمر در حوادث بین المللی چون زلزله ترکیه را موجب افتخار کشور عنوان کرد و گفت: بر اساس بازدیدهایی که از مجموعه هلال احمر استان داشتم، این نهاد نیاز به حمایت از نظر تجهیزات دارد. به خصوص در آتش سوزی جنگل‌های ارسباران که هلیکوپتر آماده بود اما بستر آن جهت آبپاشی وجود نداشت که بعدا تهیه شد. هم‌چنین از بابت سگ‌های ویژه زنده یاب که در مواقع حساس استفاده می‌شود نیز کمبود داریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha