یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
انتخابات

حوزه/ رئیس دفتر هیئت نظارت بر انتخابات استان ایلام گفت: کناره گیری هر کاندیدا با هدف اخذ امتیاز برای کاندیدای مورد نظر خود جرم محسوب می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از ایلام، مسعود صیدی در گفت‌وگوی خبری با سیمای مرکز ایلام با اشاره به اینکه مطابق ماده ۶۳ قانون انتخابات و براساس جدول زمان بندی، اسامی ۸۹ داوطلب احراز صلاحیت شده انتخابات اسفند ماه، به صورت مکتوب به دو حوزه ایلام و دهلران اعلام شده است اظهار داشت: به استناد بند ۹ ماده ۸۳ قانون انتخابات هرگونه تبانی در این رقابت سیاسی از جمله کناره گیری نامزد با هدف اخذ امتیاز یا مواردی که جنبه انتفاعی داشته باشند ممنوع است و این رفتار در فضای مجازی یا حقیقی جرم است و محرومیت دو دوره انتخابات را به دنبال دارد.

رئیس دفتر هیئت نظارت بر انتخابات استان ایلام در ادامه همچنین بیان کرد: برای هرکدام از داوطلبان بعد از اعلام نهایی اسامی در ۱۵ بهمن ماه ،فرصت برابر تبلیغاتی در نظر گرفته شده است.

از ۲۲۹ داوطلب نمایندگی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، ۳۲ نفر انصراف، ۱۸۹ نفر بررسی صلاحیت، ۹۸ نفر احراز صلاحیت، و ۹۱ نفر نیز عدم احراز صلاحیت داشته اند که در مهلت قانونی تعیین شده فرصت اعتراض دارند.

گفتنی است، کسانی که احراز صلاحیت نشده اند تا ۱۹ دی ماه فرصت دارند با مراجعه به سامانه داوطلب اعتراض خود را به نتیجه بررسی صلاحیت ها به صورت غیر حضوری ثبت کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha