یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
دانیال بصیر

مدرّس و پژوهشگر رسانه گفت: امروز مهم ترین عرصه جهاد تبیین، تأکید بر اهمیت حضور در انتخابات و تبیین این مساله برای آحاد مردم و نسل جوان است.

دانیال بصیر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با تأکید بر این که در بازه‌ی زمانی فعلی مهم ترین عرصه جهاد تبیین ناظر به بحث انتخابات و دعوت آگاهانه و توأم با بصیرت مردم برای حضور در پای صندوق های رأی است، اظهار داشت: مقام معظم رهبری اخیراً در دیدار با مداحان اهل بیت(ع) با تأکید بر این که انتخابات یک وظیفه است به صراحت بیان داشتند که هر کسی با انتخابات مخالفت کند با جمهوری اسلامی و اسلام مخالفت کرده است.

وی افزود: ما در شرایط کنونی به شدت به این مسئله نیاز داریم که اساتید حوزه و دانشگاه، نخبگان فکری، فعالان فرهنگی و رسانه ای به درستی شرایط را برای مردم تبیین کرده و اهمیت انتخابات و حضور حداکثری در آن را برای مردم و نسل جوان گوشزد کنند.

وی با بیان این که راه حل مشکلات کشور، حضور آگاهانه و پرشور در انتخابات است، گفت: با وجود همه فتنه گری های دشمنان با پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار نظام مردم‌سالاری دینی در ایران، ملت ما در مسیر پیشرفت و قرار گفتن در جایگاه واقعی خود به حرکت درآمد و به همین خاطر جبهه استکبار برای جلوگیری از تبدیل شدن جمهوری اسلامی به یک الگو برای دیگر ملل و به ویژه ملت‌های مسلمان از هیچ گونه طرح و نقشه ای برای ضربه زدن به انقلاب و نظام اسلامی دریغ نکرد.

سردبیر مجموعه رسانه ای"فکرت" ادامه داد: یکی از مهم ترین اهداف دشمن در شرایط کنونی تلاش برای ناامید کردن مردم و نسل جوان از آینده کشور است که در این راستا انواع و اقسام راهبردهای رسانه ای را دنبال می کنند و یکی از برنامه هایشان هم ناظر به انتخابات است تا مردم نسبت به حضور در پای صندوق رأی بی تفاوت و کم تفاوت باشند.

وی به اهمیت حضور و نقش آفرینی مردم در نظام مردم سالاری دینی اشاره کرد و گفت: طبق اصل ششم قانون اساسی، مردم عامل اصلی در تعیین و انتخاب کارگزاران نظام جمهوری اسلامی به شمار می آیند ضمن آن که با نگاهی به بیانات و رهنمودهای امامین انقلاب به اهمیت حضور مردم در عرصه سیاسی و نقش آفرینی آن ها به خصوص در انتخابات پی می بریم.

بصیر با اشاره به این که کسی نمی تواند منکر وجود مشکلات عدیده در کشور در عرصه های مختلف شود، افزود: مشکلات کشور، باید به دست مسئولان متعهد، با کفایت و کارآمد حل شود و این مسئولان را مردم از طریق انتخابات برمی‌گزینند.

وی با بیان این که در آستانه انتخابات حساس اسفندماه قرار داریم، گفت: کسانی که در خط تحریم انتخابات حضور دارند و به فعالیت می پردازند باید بدانند که به هر دلیل و با هر ماهیتی، بالاخره در زمین دشمن بازی کرده و پازل آمریکا و متحدانش را برای فشار بیشتر به ملت ایران تکمیل می‌کنند.

وی در خاتمه بیان داشت: از آن سو، افرادی که با وجود انتقادات بر گفتمان مشارکت تأکید دارند، دلسوزان واقعی کشور، نظام و مردم می باشند به این خاطر که به هر حال انتخابات، فصل جابه‌جایی‌ها، شایسته‌گزینی‌ها و سپردن مسئولیت‌ها به انسان‌های کارآمد است و به همین خاطر بعد از مساله انتخابات پرشور، انتخاب آگاهانه و توأم با بصیرت بسیار مهم و کلیدی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha