پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
ایلام

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان ایلام بر لزوم تبیین و معرفی خدمات اجتماعی حوزه علمیه خواهران تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از ایلام، حجت الاسلام حسین تمرخانی طی سخنانی در نشست خبری با بیان این که در سطح این استان ۶ مدرسه علمیه ویژه خواهران وجود دارد که بانوان طلبه در آن ها در سطح دو حوزه به مدت پنج سال به تحصیل می پردازند، گفت: به لطف الهی امسال حوزه علمیه خواهران شهرستان ایلام با جهش علمی خوبی مواجه بوده، ضمن آن که در حال حاضر زمینه تحصیل دانش‌آموزان سیکل فراهم شده است و افراد با مدرک سیکل می‌توانند با تطبیق درسی عمده‌ای از دروس خود، دیپلم اخذ نمایند.

مدیر حوزه علمیه خواهران ایلام افزود: مجوز رشته‌های تخصصی سطح سه، تفسیر کلام و رشته مشاوره با رویکرد تعالی خانواده و مجوز سطح چهار تفسیر تطبیقی به استان ایلام داده شده است.

وی همچنین با بیان اینکه حوزه علمیه خواهران استان ایلام در چهار مقطع داوطلب می‌پذیرد، گفت: سطح سه و چهار تخصصی بوده و تنها مختص طلاب خواهر است و همچنین در حوزه علمیه خواهران ایلام مجوز تحصیل در تمام مقاطع علمی در استان صادر شده که این ظرفیت خوبی در استان است.

مدیر حوزه علمیه خواهران ایلام با بیان اینکه از ظرفیت اساتید بومی در این حوزه بهره‌مند هستیم، گفت: در زمینه فرهنگی و تبلیغی حدود ۴۵۰ طلبه خواهر در تمام مقاطع به عنوان مشاوران طرح امین مشغول به خدمت‌رسانی هستند که خدماتی از قبیل مشاوره‌های تحصیلی، خدمات علمی و پژوهشی در مدارس و اقامه نماز ارائه می‌دهند.

وی همچنین بر لزوم تبیین و معرفی خدمات اجتماعی حوزه های علمیه خواهران در سطح جامعه تأکید کرد و افزود: طلاب و مبلغان در بحث آسیب‌های اجتماعی در محلات حاشیه‌نشین برای اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های مشاوره‌ای، فرهنگی و برنامه‌های متنوع فرهنگی اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

وی اضافه کرد: در اربعین سال گذشته ۲۱۴ نفر به صورت مستقیم با ایجاد ۱۵ موکب و غرفه در استان حاضر شدند و مسائل فرهنگی تبلیغی خوبی را با ایجاد مواکب در شهر مهران و ورودی‌ها انجام دادند.

حجت‌الاسلام تمرخانی با اشاره به اینکه هم اکنون در حوزه علمیه خواهران ایلام حدود ۳۰۰ نفر مشغول به تحصیل هستند، گفت: ۹۰۰ نفر فارغ التحصیل و ۴۵۰ نفر از خواهران در مدارس دانش آموزی به عنوان مشاوران طرح امین مشغول خدمت هستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha