شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کدخدایی

حوزه/ عباسعلی کدخدایی رئیس کمیته ویژه پیگیری حقوقی پرونده ترور سردار سلیمانی گفت:شهید سلیمانی همانطور که مرد مبارزه و مقاومت بود مرد میدان حقوق بشر و انسانیت هم بود انسانی بود ...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، نخستین همایش بین‌المللی «مرد میدان حقوق بشر» با حضور غریب‌آبادی معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر، کدخدایی رئیس کمیته ویژه پیگیری حقوقی پرونده ترور سردار سلیمانی، سردار مسجدی مشاور عالی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، یوسف الناصری، دبیرکل شورای علمای عراق و همچنین خانواده‌های شهدای مدافع حرم روز یکشنبه (۱۷ دی ۱۴۰۲) در تالار ایوان شمس برگزار شد.

در این مراسم که با حضور جمعی از خانواده های شهدا و حقوقدانان برگزار شد. عباسعلی کدخدایی رئیس کمیته ویژه پیگیری حقوقی پرونده ترور سردار سلیمانی به اشاره به جایگاه شهید سردار سلیمانی در پیروزی های مقاومت اسلامی اظهار کرد: من از اینکه توفیق پیدا کردم امروز در محضر خانواده‌های شهدای کشور ، جمعی از حقوقدانان و پژوهشگران باشم خوشحالم .

وی ادامه داد: شهید سلیمانی مرد میدان جهاد و مبارزه علیه مستکبران و اشغالگران بود و تلاش‌هایی که در دوران اشغال عراق و سوریه علیه داعش انجام داد بر هیچ کس حتی مردم منطقه پوشیده نیست.

کدخدایی گفت: شهید سلیمانی همانطور که مرد مبارزه و مقاومت بود مرد میدان حقوق بشر و انسانیت هم بود انسانی بود که دلسوز همه کودکان و همه مردم منطقه بود. خاطراتی از ایشان شنیدیم و من خودم نیز شاهد بودم زمانی که تماسی با خانواده‌های شهدا و فرزندان شهدا تماس می‌گرفت و از آنها دلجویی و به مشکلاتشان رسیدگی می‌کرد که این حرکت ناشی از عمق انسان دوستی شهید سلیمانی بود.

وی تصریح کرد: همانطور که شهید سلیمانی در میدان مبارزه و مقاومت یکه تاز بود در میدان محبت و انسان دوستی هم یکه تاز بود و در میدان رزم با عزم کامل می‌جنگید برای انسان‌ها و انسانیت هم دلسوزی می‌کرد.

وی گفت : متأسفانه دشمن تصویری غلط از شهید سلیمانی در جهان ترسیم کرده که ما باید به آن پاسخ دهیم. زمانی که داعشی‌های تکفیری که با برنامه ریزی آمریکا و اسراییل در منطقه مسلط شده بودند، شهید سلیمانی بدون تفاوت گذاشتن بین دین، مذهب و ملیت در جهت دفاع از مردم منطقه قدم برداشت.

وی با اشاره به زحمات شهید سلیمانی در کردستان عراق و مناطق غیر شیعه گفت: غربی‌ها خود داعش را ایجاد کردند و با افتخار هم اعلام کردند که کار ما است و همواره ادعای حقوق بشر هم داشتند اما شهید حاج قاسم سلیمانی بدون توجه به قومیت به کردستان عراق می‌رود و قدم پیش‌می گذارد چرا که نگاه او انسانی و برگرفته از اسلام بود و این مفهوم حقوق بشر واقعی است که در اقدامات شهید سلیمانی دیدیم.

کدخدایی با اشاره به تدوین قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بر اساس حمایت از مستضعفان جهان توضیح داد: ایران از ابتدا در تدوین قانون اساسی حقوق بشر را در راس سیاست خارجی خود قرار داد و این امر موجب اعتراض غربی‌ها شد اما حمایت از مستضعفان اصل قانون اساسی ما است که امام خمینی(ره) آن را ترسیم کردند و ایران امروز افتخار می‌کند که از مستضعفان جهان حمایت می‌کند.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران از ابتدا بدون دخالت در امور داخلی کشورها از مردم مظلوم دنیا حمایت می‌کند اگر امروز مردم مظلوم غزه راهشان را ادامه می‌دهند و ما از آنها حمایت می‌کنیم در راستای قانون اساسی ما است.

کدخدایی گفت: شهید سلیمانی در راستای دفاع از مظلومان منطقه و با افتخار اعلام کرد که منطقه را از لوث داعش پاک کرده و امنیت امروز منطقه نتیجه اجرای سیاست جمهوری اسلامی توسط مجاهدت‌های حاج قاسم و برگرفته از آموزه های اسلامی و انسان دوستی کمک به مظلومان و افراد تحت ستم است.

وی اظهار امیدواری کرد که با پیگیری‌های حقوقی و قضایی پرونده ترور شهید سلیمانی بتوانیم کسانی که در این جنایت بزرگ شریک بودند اعم از دولت‌ها و مقاماتی که در این جنایت شریک بودند پیگیری کنیم تا تاوان جنایت خود را در محاکم بین المللی بپردازند.

رئیس کمیته ویژه پیگیری حقوقی پرونده ترور سردار سلیمانی گفت: همکاران ما در وزارت امور خارجه، قوه قضائیه از هر راه ممکنی به دنبال این هستند تا بتوانند این پرونده را پیگیری کنند و در بخش حقوقی تلاش‌های خوبی نیز صورت گرفته و علارغم اینکه راه‌های رسیدگی به این جنایت از طریق محاکم بین المللی کُند و جزیی است اما پیگیری می‌کنیم تا کسانی که در این جنایت دست داشتند را به پای میز محاکمه بکشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha