دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
ائمه جمعه فارس

حوزه/ نماینده مرکز آموزش های کاربردی حوزه علمیه فارس ازهمکاری ائمه جمعه با این مرکز تقدیر کرد.

احسان اسدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در فارس، اظهار کرد: آموزش هر علمی که مفید باشد، ارزشمند است، ولی ارزش همه علوم یکسان نیست.

وی در ادامه با تصریح اینکه ارزش علم دین با سایر علوم، قابل مقایسه نیست، اضافه کرد: آموزش احکام و معارف دینی، مقدمه و شرط لازم رهایی انسان از آتش جهنم و رسیدن به سعادت ابدی است؛ از این رو در سیره ی معصومان(ع) نیز به آن ارزش فراوان داده شده است.

نماینده مرکز آموزش های کاربردی و مهارتی حوزه علمیه فارس عنوان کرد: آموزش در روایات، نوعی صدقه، بلکه برترین صدقه ها است. صدقات افزون بر آثار اخروی، آثار مادی و معنوی نیز دارند، مانند محافظت کردن آدمی از آفت ها و بلاها و غیره آموزش های کاربردی و مهارتی در کنار سایر علوم حوزه با برنامه ریزی در مقاطع کوتاه مدت و بلندمدت در سطوح مختلف جامعه می تواند در به ثمر رسیدن اهداف مورد نظر حوزه های علمیه که ارتقای معرفت دینی است، بسیار حائز اهمیت باشد.

اسدی بیان کرد: مرکز آموزش های کاربردی حوزه علمیه فارس در صدد است تا طلاب سطح استان را در مباحث آموزش کاربردی و مهارتی در امر تبلیغ و غیره مجهز سازد تا طلاب ارزشمند گامی با قدرت در مسیر رسیدن به اهداف حوزه های علمیه بردارند افتخار ما این است که در استان فارس دارای ظرفیت های بالایی هستیم که در امر آموزش های کاربردی و مهارتی طلاب و مبلغان نقش بسزایی دارند.

وی خاطرنشان کرد: وجود و حمایت یکایک ائمه جمعه، مدیران مدارس علمیه و معاونین شهرستان ها، بالاخص معاونین مدیریت استان به ویژه معاون تبلیغ در رشد آموزش های کاربردی و مهارتی طلاب استان بسیار خوش درخشیدند در بین این همه همکاری ائمه جمعه و امام جمعه گراش در عرصه توجه به آموزش های کاربردی بیشترین توجه را به طلاب و آموزش های کاربردی استان داشته اند مرکز آموزش های کاربردی حوزه علمیه استان از زحمات یکایک آنان تشکر و قدردانی دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha