دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
شیعہ علماء اسمبلی ہندوستان اور جامعہ امامیہ انوار العلوم

حوزه/ حجت‌الاسلام سید صفدر حسین گفت: باید در کنار اصلاح جامعه، توسعه جامعه را نیز مدنظر داشت. خانه را با الگوی گیری از سیره حضرت زهرا سلام الله علیها می توان به بهشت تبدیل کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به همت مجمع علمای شیعه هند با همکاری جامعه امامیه انوار العلوم الَله آباد هند، گردهمایی ای با عنوان «اصلاح جامعه و حضرت زهرا (س)» در جامعه انوار العلوم با حضور علما، دانشمندان و علاقه مندان سیره اهل بیت علیهم السلام شرکت کردند.

حجت‌الاسلام سید صفدر حسین از شهر جونپور اظهار داشت: باید در کنار اصلاح جامعه، توسعه جامعه را نیز مدنظر قرار داد. خانه را با الگوی گیری از سیره حضرت زهرا می توان به بهشت تبدیل کرد.

سپس حجت‌الاسلام اختر عباس جون از لکهنوی هند ضمن تلاوت آیه ۸۸ سوره هود گفت: این آیه فقط در مورد حضرت شعیب نیست، بلکه در مورد همه پیامبران الهی است. اصلاح بدون لطف الهی ممکن نیست.

پس از آن حجت‌الاسلام سید حیدر عباس رضوی، بیانیه مجمع علمای شیعه هند در محکومیت حادثه تروریستی و علیه کشتار بی گناهان و مجروحان شهر کرمان و ابراز همدردی با خانواده های آنان و همچنین انزجار از صهیونیسم قرائت کرد.

در ادامه حجت‌الاسلام سید غلام حسین رضوی از هلوری نیز گفت: در جامعه اقداماتی لازم است انجام شود که با آن نه تنها نام حضرت فاطمه زهرا باقی بماند بلکه بتوانیم مقصد و هدف آنحضرت را در زندگی خود جای دهیم.

حجت‌الاسلام غلام رسول نوری از کشمیر هند بیان داشت: مصداق جامعه مانند دیوار است. اگر قرار است دیواری اصلاح شود، هر آجری باید اصلاح شود. همین طور اگر تک تک بدی های جامعه اصلاح شود، شاهد بهترین جامعه خواهیم بود.

پس از وی حجت‌الاسلام سید قاضی عسکری عضو مجلس شورای علمای شیعه هند اظهار داشت: اصلاح کلمه ای است که هیچ کس با آن مخالف نیست. کسانی که با کلمه اصلاح، جامعه را به بیراهه کشیدند، در اولین گام مردم را از اهل بیت دور کردند. حضرت صدیقه طاهره برای پایان دادن به این شر پرچم را بلند کرد و خطبه معرکة العراء را ایراد نمود.

وی در ادامه به تشریح اهداف و مقاصد مجمع علمای شیعه هند پرداخت و علما و مردم را همکاری با این مجمع دعوت کرد.

در پایان حجت‌الاسلام سید رضی حیدر از همه علما و مؤمنان به خاطر شرکت در این گردهمایی تشکر و قدردانی کرد و همچنین از مدیریت حسینیه نقی بیگ نیز به پاس همکاری آنان تشکر کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha