یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
image.png

شیخ ابراهیم جاکتی از علمای ساحل عاج در سفر به قم از مرکز آموزش زبان و معارف اسلامی بازدید کرد.

شیخ ابراهیم جاکتی از علمای برجسته کشور ساحل عاج در حاشیه بازدید از مرکز آموزش زبان و معارف اسلامی با اشاره به اهمیت ترویج زبان فارسی به عنوان زبان انقلاب و اسلام، اظهار داشت:‌ در ساحل عاج مردم زبان‌های مختلفی را یاد می‌گیرند، ولی هیچ کدام به میزان آموختن زبان فارسی برای آگاهی بخشی آنان تأثیرگذار نیست.

وی استعمار فرانسه را موجب انزوای زبان بومی ساحل عاج دانست و گفت: با توجه به استعمار فرانسه، شمار افرادی که اکنون به زبان خودمان صحبت می‌کنند، بسیار اندک هستند و عمدتاً به زبان فرانسه صحبت می‌کنند. یکی از دلایل پیشرفت ایران در زمینه‌های مختلف، تلاش برای حفظ استقلال و جلوگیری از نفوذ کشورهای بیگانه است که باید از آن الگو بگیریم.

جاکتی با تقدیر از خدمات جامعةالمصطفی، خاطرنشان کرد: فعالیت شما در جامعه المصطفی بسیار ارزشمند است که هم زمان آموزش و تربیت دنبال می‌شود. البته آن چه که مهم است نهادینه شدن تربیت اسلامی است.

وی قدم برداشتن در مسیر طلبگی را توفیقی از سوی خداوند متعال دانست و تصریح کرد: ما هم ان شاءالله در نظر داریم به خاطر امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) و با افکاری که در سر می‌پرورانیم فعالیت‌های علمی و فرهنگی را در کشورمان انجام دهیم و در این زمینه تاکنون هفت مرکز اسلامی دایر شده است.

در ادامه جلسه، فرجی، معاون پژوهش مرکز آموزش زبان و معارف اسلامی ضمن خوشامدگویی به شیخ ابراهیم جاکتی، اظهار داشت:‌ بحمدالله دیدگاه آقای شیخ ابراهیم جاکتی برگرفته از نظر مقام معظم رهبری است، چرا که ایشان می‌فرمایند: «ما باید به جایی برسیم که فارسی زبان علم باشد. یعنی هر کس می‌خواهد به تازه‌های علمی جهان دست پیدا کند، باید فارسی را یاد بگیرد.»؛ چیزی که از صحبت‌های آقای جاکتی استنباط می‌شود و برای ما بسیار جذاب بود و ما را خوشحال نمود، دغدغه‌مندی و افق بازی است که ایشان داشتند و این نگاه می‌تواند، تبیین کننده بیانات و دغدغه مقام معظم رهبری نیز می‌باشد.

خراسانی، معاون آموزش مرکز آموزش زبان و معارف اسلامی نیز در سخنانی خاطرنشان کرد: اسلام به ما آموخته است که همیشه باید به دنبال فراگیری زبان علم باشیم. مثل زبان عربی که ما با افتخار به دنبال یادگیری آن می‌رویم و آن را فرامی‌گیریم و ما باید به این درک برسیم که برای شناخت و شناساندن اسلام باید زبان انگلیسی، زبان فارسی، عربی و… را بیاموزیم.

وی افزود: افرادی مانند شیخ ابراهیم جاکتی هستند که دغدغه پیشرفت مردم کشورشان را دارند؛ بحمدالله آقای جاکتی فکر بسیار خوبی دارد و افق نگاهش بسیار باز است و ان شاءالله که اهل بیت(علیهم السلام) به شما توفیق بدهند که بتوانید به دین اسلام خدمت کنید.

اندیشمند ساحل عاج: زبان فارسی زبان انقلاب اسلامی است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha