شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
۱۹ دی

حوزه/ نقش قم و مردم بصیر و زمان‌شناس آن در تحولات تاریخ معاصر ایران اسلامی، نقشی بی‌بدیل و تعیین‌کننده است. نگاهی به تاریخ پرافتخار قم مؤید این نکته است که مردم قم پیوسته پیشتاز و پیش‌ آهنگ عرصه دفاع از حریم دین و مقدسات و اولیای آن بوده‌اند. 

به گزارش خبرگزاری حوزه, متن بیانیه مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم به مناسبت سالروز قیام خونین ۱۹ دی سال ۱۳۵۶ مردم قم به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی):
۱۹دی مبدأ یک حرکت عمومی در میان ملت ایران شد .

نقش قم و مردم بصیر و زمان‌شناس آن در تحولات تاریخ معاصر ایران اسلامی، نقشی بی‌بدیل و تعیین‌کننده است. نگاهی به تاریخ پرافتخار قم مؤید این نکته است که مردم قم پیوسته پیشتاز و پیش‌ آهنگ عرصه دفاع از حریم دین و مقدسات و اولیای آن بوده‌اند.

حماسه ماندگار ۱۹دی ۱۳۵۶ یکی از بزنگاه‌های تاریخی است که مردم قم طی آن با حضوری جانانه، اوج حمیّت و غیرتمندی خویش را نسبت به ارزش‌های دینی و دفاع از مرجعیت عظمای شیعه به اثبات رساندند.
حضور به‌هنگام‌ مردم قم در روز ۱۸ دی ماه سال ۱۳۵۶ در بیوت مراجع عظیم الشان تقلید وفضلای انقلابی حوزه علمیه و جان‌فشانی شهدای روز ۱۹دی در دفاع از حریم نورانی ولایت و مرجعیت و مقام والای حضرت امام خمینی (قدس سره الشریف) پیوند عمیق و اعتقادی امام و امت را به نمایش گذاشت.

اهمیت حماسه ۱۹ دی آن‌گاه روشن‌تر می‌شود که بدانیم این واقعه، نقطه آغاز سقوط نهایی رژیم وابسته پهلوی بود. این حماسه تاریخی تجلی اوج عشق و دلدادگی ملت مسلمان ایران به مقام شامخ ولایت و مرجعیت بود.

امسال در حالی سالگرد قیام خونین ۱۹دی را گرامی می‌داریم که ایادی استکبار که توان رودررویی با سپاه سرافراز و ارتش قدرتمند ما را ندارند، در ایام سالگرد بزرگداشت شهید حاج قاسم سلیمانی، تعدادی از مردم بی‌گناه که اکثرا زن و کودک بودند را در کرمان به خاک وخون کشیدند.

دقیقاً همین ایام مصادف است با اوج‌گیری قیام طوفان‌الاقصی در غزه و کرانه‌باختری که مردم فلسطین پس از سال‌ها مبارزه، سرانجام با الگوگیری از انقلاب اسلامی بپا خاسته‌اند و بیش از سه ماه است که با دادن ده‌ها هزار شهید و مجروح، در مقابل رژیم کودک‌کش صهیونیستی مقاومت می‌کنند و با مبارزه جانانه خود، آمریکای جهانخوار و هم‌پیمانان او را وادار به شکست کرده‌اند .

مجمع هماهنگی پیروان امام ورهبری استان قم مجدداً جنایت هولناک کرمان و کشتار وحشیانه مردم مظلوم فلسطین و غزه و ترور فرمانده سپاه قدس در سوریه و فرمانده ارشد حماس و اعضاء حزب‌الله در لبنان را به شدت محکوم کرده و با گرامی‌داشت حماسه تاریخی ۱۹دی و ادای احترام به مردم شریف و انقلابی قم و شهدای گلگون‌کفن روز ۱۹دی و خانواده معظم شهدا، بیعت مجدد خودرا با آرمان‌ها و ارزش‌های والای انقلاب اسلامی، امام راحل و رهبر معظم انقلاب و شهدای مظلوم انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافعین حرم و شهدای مقاومت بخصوص سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اعلام می‌دارد.

والسلام
مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم
۱۸دی ۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha